محیط زیست استان قزوین :

کشف گوشت گراز و بز وحشی از منزل شکارچی متخلف در آبیک

قزوین(پانا)-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک از دستگیری یک شکارچی متخلف در شهرستان خبر داد و گفت پس از بازرسی از منزل این شکارچی متخلف مقادیر زیادی گوشت بزوحشی وگراز کشف و ضبط شد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف گوشت گراز و بز وحشی از منزل شکارچی متخلف در آبیک

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین؛ امید رحمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک اعلام کرد: طی اخبار واصله از دوستداران و همیاران محیط زیست مبنی بر تخلف شکار و صید توسط یک نفر متخلف شکار و صید در حوزه استحفاظی شهرستان آبیک، مامورین یگان حفاظت اداره کل و شهرستان آبیک طی اخذ دستور مقام قضایی در یک عملیات مشترک و از قبل تعیین شده در بازرسی از منزل فرد متخلف که از شکارچیان غیرمجاز و حرفه ای منطقه بود موفق به کشف و ضبط قسمتی از گوشت حیوانات وحشی شکار شده از نوع بزوحشی و‌گراز شدند.

وی ادامه داد: مامورین سرانجام با تحقیق و جستجو، با هماهنگی دستگاه قضایی شهرستان آبیک ازمنزل این شکارچی بازرسی کرده و موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری مقداری از لاشه گراز وحشی، یک دست کله و پاچه و مقداری گوشت شکار بز وحشی و سه دستگاه دوربین شکاری و یک کوله پشتی می‌شوند.

رییس شهرستان آبیک گفت: پرونده فرد متخلف جهت برخورد قانونی تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد.

رحمانی با بیان اینکه شکار و صید، خرید و فروش گوشت حیوانات وحشی حلال گوشت همچون کل و بز، قوچ و میش و ... علاوه بر جرم بودن، باعث از بین رفتن این گونه‌ها در طبیعت می شود از شهروندان خواست: در صورت آگاهی از فعالیت متخلفین موضوع را تلفنی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار