معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در جلسه مدیران جدید الإنتصاب:

مدیر مدرسه مهم‌ترین عنصر، اصلی‌ترین ورودی هر سامانه مدیریتی به‌ویژه مدیریت آموزشگاهی است

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ ضمن تأکید بر نفوذ مدیر و توانایی وی بر تأثیرگذاری‌های همه‌ جانبه آموزشی، تربیتی عنوان کردمدیر نقش مهمی در تحقق اهداف مدرسه در افق چشم‌ انداز ۱۴۰۴ دارد که مبتنی بر رویکرد مدیریتی نقدپذیر و مشارکت‌جو، تعریف شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مدرسه مهم‌ترین عنصر، اصلی‌ترین ورودی هر سامانه مدیریتی به‌ویژه مدیریت آموزشگاهی است

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت منطقه ۱۴ در جلسه مدیران جدید الإنتصاب منطقه گفت: اساسی‌ترین وظیفه مدیر، مدیریت بر انسان‌ها اعم از معلمان و دانش‌آموزان است. بر این اساس، مدیران مدارس قبل از هر چیز، مدیران منابع انسانی هستند.

عدل لاله در ادامه ضمن تأکید بر نفوذ مدیر و توانایی وی بر تأثیرگذاری‌های همه‌جانبه آموزشی، تربیتی، پرورشی و پژوهشی گفت: مدیر نقش مهمی در تحقق اهداف مدرسه در افق چشم‌ انداز ۱۴۰۴ دارد که مبتنی بر رویکرد مدیریتی نقدپذیر و مشارکت‌جو، تعریف شده است.

عدل لاله افزود: تبیین ابعاد و وجوه گستره خطیر مدیریت، ویژه مدیران تازه‌کار که هنوز استانداردهای عملکردی و شیوه‌های مناسب مدیریتی را تجربه نکرده‌اند، اهمیت بسیار دارد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی بیان کرد: در خصوص اهمیت برنامه های پرورشی در مدارس گفت: اگر در مدارس و به طور کلی آموزش و پرورش، نگاه به تربیت دینی فرزندان از اهمیت و ارزش کمتری نسبت به مقوله آموزش برخوردار باشد، ما در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی به دانش آموزان با مشکل جدی روبه رو خواهیم شد.

عدل لاله در پایان سخنانش از برگزاری برنامه های مختلف حوزه پرورشی در هر شرایطی خبر داد و گفت: انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی به هویت یابی دانش آموزان کمک می کند و از این حیث که امروز فضای مجازی جانشین مدرسه شده و برای این که فرزندان ما به درستی و به دور از خطر بتوانند در این فضا فعالیت کنند باید خویشتن دار باشند، آموزش ببینند که مسئولیت پذیر باشند و به خود مراقبتی بپردازند چرا که در این دوره اگر دانش آموزان ما روش های خود مراقبتی را ندانند قطعا ضربه خواهند خورد.

وی در پایان خواستار نظارت کافی بر فعالیت های پرورشی شد و گفت: در سند تحول بنیادین ۴۴ برنامه در خصوص فعالیت های پرورشی وجود دارد که باید این فعالیت ها در مدرسه اجرا شوند و در این صورت است که دانش آموز ما دانش آموز طراز نظام جمهوری اسلامی ایران می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار