شربت‌دار: جدا کردن دانش‌آموزان در پساکرونا از تبلت و فضای مجازی امکان‌پذیر نیست

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت فضای مجازی جزو واقعیت‌های زندگی دانش‌آموزان و کل دنیا خواهد بود باید به عنوان مسئول نظام تعلیم و تربیت، با برنامه‌ریزی صحیح و آماده‌سازی و ارتقای سطح دانش والدین، از دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های این فضا، صیانت کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شربت‌دار: جدا کردن دانش‌آموزان در پساکرونا از تبلت و فضای مجازی امکان‌پذیر نیست

حسن شربت دار در خصوص چهارچوب شیوه نامه صیانت از حقوق کودکان در فضای مجازی و برنامه های ویژه مشاوره ای، اظهار کرد: با شیوع کرونا. بلافاصله آموزش مجازی دانش آموزان آغاز شد. و بدین ترتیب مدرسه از یک فضای فیزیکی برای دانش آموز تبدیل به یک گوشی هوشمند شد که در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به فناوری های جدید ارتباطی و حجم زیاد اطلاعات و بازی های مختلف در بستر فضای مجازی، کنترل دانش آموزان در این فضا بسیار دشوار است که باید در خصوص آن دقت بیشتری داشته باشیم.

شربت دار با اشاره به این که جداکردن دانش آموزان در آینده و دوره پساکرونا از تبلت، اینترنت و فضای مجازی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: فضای مجازی جزو واقعیت‌های زندگی دانش آموزان ما و کل دنیا خواهد بود و ما به عنوان مسئول نظام تعلیم و تربیت، باید با برنامه ریزی صحیح و آماده سازی و ارتقای سطح دانش والدین، از دانش آموزان در مقابل آسیب های این فضا، صیانت کنیم.

وی با تأکید بر این که پرورش و تربیت نسل آینده در اختیار ماست،گفت: با توانمندسازی دانش آموزان در نحوه استفاده از بستر فضای مجازی و مراقبت از آنان در برابر آسیب های جدی این فضا، می توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پروش با اشاره به نقش تأثیرگذار معلمان در تربیت دانش آموزان، گفت: هدایت درست دانش آموزان ، موضوع بسیار با اهمیتی است؛ معلم مؤثرترین و توانمندترین فرماندار در رساندن دانش آموزان به هدف صحیح است. .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار