لحظاتی قبل؛

رییس‌جمهوری پای درد دل عشایر مهدیشهر نشست

تدین، انقلابی بودن و سخت کوشی در زمره ویژگی‌های عشایر است

سمنان (پانا) - رئیس جمهور، روز پنجشنبه پس از ورود به فرودگاه سمنان، در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در میان عشایر منطقه سنگسر شهرستان مهدیشهر حضور یافت تا از نزدیک در جریان مشکلات عشایر و روستائیان این شهرستان قرار گرفته و به درد دل آنان گوش دهد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس‌جمهوری پای درد دل عشایر مهدیشهر نشست

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در شهرستان مهدیشهر استان سمنان، صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان سمنان در رأس هیئتی راهی مهدیشهر شد و در سیاه چادر عشایر این شهرستان پای درد دل آنها نشسته و از نزدیک با مشکلات مردم مهدیشهر و به خصوص عشایر سنگسر نیز آشنا شد.

وی ضمن خوش و بش با عشایر مهدیشهر، جویای مسائل و مشکلات آنان شد و عشایر را افرادی غیور دانست و گفت: تدین، انقلابی بودن و سخت کوشی در زمره ویژگی‌های عشایر است.

در این دیدار صمیمانه که وزیر جهاد کشاورزی و تنی چند از وزرای دولت، رئیس‌جمهور را همراهی کردند، عشایر، ظرفیت‌های بزرگ ایل سنگسری را برای آیت‌الله رئیسی توضیح دادند.

عشایر همچنین استقبال پرشوری را از رئیس جمهور داشتند به نحوی که سیاه چادرها مملو از افرادی بود که مشتاقانه برای دیدار با رئیسی حاضر شده بودند. این در حالی است که اصلاً به دلیل شرایط کرونایی دیدار مردمی با رئیس جمهور در سطح استان سمنان برنامه ریزی نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان در این سفر همراه رئیسی هستند. رئیسی قرار است به همراه کابینه سیزدهم نشست شورای اداری استان سمنان را برگزار کند.

شهر مهدیشهر واقع در استان سمنان، خاستگاه ایل عشایر سنگسری از شاخص‌ترین کوچ‌نشینان دامنه‌های البرز است که برای جابه‌جایی از ییلاق به قشلاق مسافت بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و طی چنین مسافت طولانی توسط عشایر بی مانند است، «برنارد هوکارد» محقق مشهور اروپایی نیز معتقد بود عشایر ایل سنگسری طولانی‌ترین مسیر کوچ رو جهان را دارند.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

رییس‌دفتر رییس‌جمهوری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیران کشور، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در قالب نهمین سفر استانی، آیت‌الله رئیسی را همراهی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار