نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شهید مدنی منطقه ۲

آموزش روحیه شناخت خودی از غیرخودی برای دانش‌آموزان ضروری است

تهران (پانا ) - مدیرآموزش و پرورش منطقه ۲ در مراسم روز استکبارستیزی ،آموزش استکبارستیزی و روحیه شناخت خودی از غیرخودی، شناخت دشمن، شناخت راه‌های نفوذ دشمن را به فرزندان که آینده‌سازان این کشور هستند، امری ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۸۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش روحیه شناخت خودی از غیرخودی برای دانش‌آموزان ضروری است

مراسم روز اسکتبارستیزی امروز با حضور محسن طالبی؛ مدیر منطقه، رحیم هاتفی؛ معاونت پرورشی، رحمت الله حضرتی؛ معاونت آموزشی، امین کرباسی؛ شهردار ناحیه۳ و کاظم داوودی معاونت شهرداری به صورت نمادین در دبیرستان شهید مدنی برگزار شد و دانش آموزان از طریق پخش زنده با این برنامه همراه بودند.

در این مراسم طالبی در رابطه با شناخت استکبار گفت: هر شخص یا گروهی که بخواهد به اسلامیت نظام خدشه ای وارد کند نوعی استکبار است.

وی در راستای خیرخواهی برای مملکت و ملت ما نیست بنابراین باید تلاش کنیم نوع ستیزه با این استکبارهای نوظهور و جدید را یاد بگیریم. امروز دیگر صحبت از جنگ های تسلیحاتی و کشتار کمرنگ شده و جنگ ها کاملا نرم، نرم افزاری و سایبری شده اند. انقلابات مخملی هستند، استحاله، ماهیت و موجودیت نظام را هدف قرار می دهند و در افکار کسانی که در جامعه موثر هستند کار می کنند و نتیجه هم می گیرند. شاید از نظر هزینه بیشتر باشد، ولی هیچگاه بازدارندگی و نمود خارجی که در جنگ های تسلیحاتی داشتند و مشمئز کننده بود در این نوع جنگ ‌ها دیده نمی شود، اما به راحتی رسوخ می کنند و در ارکان یک جامعه و افکار و اندیشه های آن جامعه نفوذ می کنند و به اهدافشان می رسند.

وی در ادامه افزود: من امیدوارم که استکبارستیزی و این روحیه شناخت خودی از غیرخودی، شناخت دشمن، شناخت راه های نفوذ دشمن را به فرزندانمان که آینده سازان این کشور هستند، بیاموزیم و آنها را در مسیری که توانمندی های خودشان را بشناسند قرار دهیم تا با شیوه های مدرن و نوین و متناسب با شرایط و فضاها، خودشان را آماده کنند و سپر دفاعی محکمی را در این موارد داشته باشند. نسلی تربیت کنیم که در واقع انقلاب و ایران را بیمه کرده باشیم.

وی ادامه داد: برای حفظ ایران شهدای زیادی داشته ایم، خون های زیادی ریخته شده تا امروز این نهال تبدیل به درخت تنومندی شده و عنصری است که ارکان تصمیم گیری دنیا هم نمی توانند آن را نادیده بگیرند و در معادلات همواره به عنوان یکی از شاخص های مهم حساب می‌شود، بنابراین ما هم باید سهمی ایفا کنیم، پس همه ما به عنوان جامعه آموزش و پرورش باید به این وظیفه با جدیت عمل کنیم. ما برای حفظ این نظام نیازمند نیروهای متخصص، متعهد، دانش آموخته، فنی، آگاه و بصیر هستیم. بصیر به آنچه که دراین زمانه اتفاق می افتد.

طالبی در آخر افزود: امیدوارم با رهنمودهای مشفقانه، حکیمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری بتوانیم انقلاب را در مسیر پیشرفت با سرعت بیشتر به پیش ببریم و به اهدافی که در افق های مختلف ترسیم شده برسیم و جامعه ای سربلند را پیش رو داشته باشیم. هر چقدر جامعه ما توانمندتر، آگاه تر و بصیرتر باشد قطعا عوامل دشمنان هم جرات نفوذ یا دخالت را به خودشان نمی دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار