مدیرکل آموزش و پرورش قم:

دانش‌آموزان در فلسفه استکبارستیزی تفکر کنند

قم(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد دانش‌آموزان درباره موضوع مبارزه با نظام سلطه و فلسفه استکبارستیزی تعمق و تفکر کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۸۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در فلسفه استکبارستیزی تفکر کنند

«حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز در مراسم روز ملی استکبارستیزی و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز که با حضور مسئولان اداری و بسیج فرهنگیان و دانش آموزی و نیز مربیان و دانش آموزان پیشتاز در هنرستان شاهد نجمیه برگزار شد، اظهار کرد: نوجوانان دانش آموز با وجود سن کم از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس در تمامی عرصه های دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی حضور داشتند.
وی با اشاره به ضرورت تبیین نقش دانش آموزان در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و ...عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که به برکت آرمان ها و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی، دانش آموزان بهترین نقش آفرینی ها را در جامعه دارند.
شیخ الاسلام با بیان اینکه قشر دانش آموز، قشر تحصیلکرده ای است و در درجه اول باید اهداف و فلسفه رویدادهای پیرامون خود را بشناسد، افزود: هر نوجوانی به سبب طبع جستجوگر خود امروز باید در فلسفه استکبار ستیزی دقت و تعمق کند و به علت و دلایل مبارزه نظام ما با استکبار جهانی پی ببرد.
وی جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری را سه ویژگی تفکر فلسفی خواند و تاکید کرد: تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد که در اوایل جنگ تحمیلی دشمن بعثی چگونه صدها نفر از هم میهنان بیدفاع ما را به خاک و خون کشید و بنابراین باید در بستر تفکر فلسفی به عمق جنایات آمریکا و همدستانش، به طور جامع بیندیشیم و آن را تحلیل کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: انواع تهدیدها و تحریم ها بخصوص در زمینه داروهای ضروری و همچنین جنایات آمریکا در افغانستان، عراق و یمن شواهد محکمی است برای اینکه آمریکا را بیش از پیش بشناسیم.
وی با مقایسه آمار دانش آموزان نسبت به کل جمعیت از زمان پیروزی انقلاب تاکنون عنوان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در دورترین نقطه کشور مدرسه دایر شده و حتی یک مدرسه با 4 دانش آموز و تمامی امکانات در قم وجود دارد.
شیخ الاسلام افزود: دشمنان با بمباران شیمیایی، فاجعه های سنگین انسانی به بار آوردند و برای همین شرارت هاست که کشور ما بلند قامت در برابر ابرقدرت ها ایستاده و آمریکا از این ایستادگی، احساس ذلت و حقارت می کند.
وی عنوان کرد: دانش آموزان ما امروز از جمود فکری نجات یافته اند و با اعتقاد راسخ به باورهایی همچون حجاب و احترام به والدین، در مسیر توسعه گام های محکم بر می دارند و ضرورت دارد مسائل مهم برای دانش آموزان تبیین شود تا به باورپذیری برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار