رتبه اول سمنان در نوبت‌گیری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دوازدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی از رتبه اول استان سمنان در نوبت‌گیری نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه اول سمنان در نوبت‌گیری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در بخشی از دوازدهمین نشست شورای راهبری که با محوریت ارائه گزارش آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه علت ایجابی و ابقایی کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت به پروژه مهر بستگی دارد اظهار کرد: ادارت آموزش و پرورش استثنایی استان ها در بازگشایی مدارس و پروژه مهر اقدامات ارزنده ای انجام دادند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: درهمین راستا آموزش و پرورش استثنایی سمنان در وضعیت کرونا عملکرد خوبی داشته است و تولید بیش از 458 فیلم فاخر الگوهای تدریس و آموزش در این استان ارزشمند است.

حسینی با بیان اینکه شاخص های سه بسته تحولی آموزش و پرورش استثننایی در این استان به خوبی محقق شده است، بیان کرد: تامین 250 میلیون تومان اعتبار و انعقاد تفاهم نامه ها با سازمان های مختلف در راستای اجرایی سازی بسته تحولی توسعه مشارکت ها قابل تقدیر است.

وی افزود: هم چنین فعالیت و رونق بخشیدن باشگاه های پیش کسوتان در آموزش و پرورش استثنایی سمنان از جمله اقدامات خوب این استان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی سمنان در ایجاد ظرفیت های جدید تعلیم و تربیت مثل اتاق های چندحسی، اتاق سنجش آکوستیک، استودیو تولید محتوا، گلخانه ها، اتاق های تربیت بدنی و برگزاری پویش ها عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه اقدام آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان در ارزشیابی از خدماتی که ارائه می‌دهد ارزشمند است، گفت: توجه به رویکرد مداخله بهنگام طلایی و تفاهم نامه با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و استانداری از جمله فعالیت های خوب انجام شده در این استان است.

حسینی گفت: دو هزار دانش آموز کم برخودار استان سمنان جهت دسترسی به آموزش های مجازی یه وسیله ارتباطی هوشمند نیاز دارند و که مقرر شده است نیمی از آنی تجهیزات توسط آموزش و پرورش و نیم دیگر توسط استانداری تامین شود.

‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از ۲۱۰ مدرسه طرح از خشت تا بهشت ۳ مدرسه سهم آموزش و پرورش استثنایی سمنان است، گفت: یک مدرسه از این تعداد در حال ساخت است که باید شرایط ساخت دو مدرسه دیگر از طریق خیرین و یا سازمان نوسازی فراهم شود.

‏وی افزود: برای ساخت مدرسه اتیسم در این استان یک زمین با موقعیت ویژه در نظر گرفته شده است که باید برای ساخت آن تلاش شود و هم چنین این استان به ۶ سالن ورزشی نیاز دارد که ساخت آن باید پیگیری شود.

حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی سمنان در نهضت توان افزایی به هزار و ۹۳۷ قلم تجهیزات توانبخشی، ورزشی و آموزشی نیاز دارد و 9 میلیارد اعتبار نیاز است که از ردیف بودجه 50 میلیاردی ۲ میلیارد سهم آموزش و پرورش استثنایی سمنان خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار