شناسایی ٢ هزار و ۷۷۲ کودک بازمانده از تحصیل در مازندران

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شناسایی ٢ هزار و ۷۷۲ کودک بازمانده از تحصیل سنین ۶ تا ١١ سال در استان مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ٢ هزار  و ۷۷۲ کودک  بازمانده از تحصیل در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور در نشست همکاری های مشترک سازمان‌ها و دستگاه ها در برنامه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل، عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی را از برنامه های کلان آموزش و پرورش کشور عنوان کرد و گفت: متأسفانه کودکانی هستند که با وجود استعداد و علاقه‌ای که دارند از تحصیل محرومند. وظیفه ما شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت این کودکان است.

سعدی پور افزود: به همین منظور اساسنامه ای تدوین شده تا با هم افزایی و مشارکت کلیه دستگاه ها و سازمان‌های مرتبط بتوانیم در شناسایی و جذب بازماندگان و ترک کنندگان تحصیل، موثر و مفید عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: اگر سازمان های مرتبط به آموزش و پرورش کمک نکنند در زمینه جذب کودکان بازمانده از تحصیل اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.به عنوان مثال صداوسیما با تهیه و پخش برنامه های فاخر می تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش کند.

وی بیان کرد: ما در دورافتاده ترین نقاط برای حتی یک دانش‌آموز معلم و مدرسه داریم و برای تک تک دانش‌آموزان ارزش و احترام قائلیم؛ از این رو زیبنده دستگاه تعلیم و تربیت استان نیست که تعداد بیش از ٢٧٠٠ کودک بازمانده از تحصیل داشته باشد.

وی عوامل به وجود آورنده این مشکل را به دو دسته عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی تقسیم کرد و گفت: عوامل جمعیتی، جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بیماری کرونا از عوامل مهم برون سازمانی هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عدم موفقیت سیستم در نگهداشت و ارتقای دانش‌آموزان در نظام آموزشی، متناسب نبودن منابع آموزشی موجود با نیازهای مناطق مختلف، منعطف نبودن برنامه های آموزشی و اجرای برنامه های آموزشی یکسان در شرایط متفاوت فرهنگی و اجتماعی، جغرافیای منطقه ای و عدم اعتبار اختصاصی مناسب در راستای جذب و نگهداشت از جمله عوامل درون سازمانی هستند که موجب بروز این مشکل می شوند.

سعدی پور در پایان پیشنهاد کرد: با اجرای دقیق مفاد تفاهم نامه چارچوب همکاری های مشترک سازمان ها و دستگاه ها در برنامه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل بتوانیم تا حدودی این مشکل را کم تر کنیم و امیدواریم روزی برسد که هیچ کودکی در کشور از تحصیل جا نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار