معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام به پانا خبر داد:

عرضه 15 هزار تن مرغ در نمایشگاه پاییزه/نگرانی بابت تامین نهاده ها نداریم

خبرگزاری پانا : معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت : دو کشتی نهاده های دامی ترخیص شده و با توجه به ذخایر مناسب نهاده نگرانی از بابت تامین نهاده ها وجود ندارد .

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد

عباس پشم‌فروش،در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام درحال ترخیص نهاده های تولید با ارز 1226 تومان است و بارگیری محموله های ترخیصی به استانها در حال انجام است .


وی افزود: درحال حاضر یک کشتی 52 هزار تنی سویا و 48 هزار تنی ذرت از بنادر ترخیص و در حال حمل به استانهای مختلف کشور است .


معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این پرسش که این میزان ترخیص برای نیاز چند روز تولیدکنندگان کافی است ، تصریح کرد: حدود 900 هزار تن نهاده ذخیره شده در کشور وجود دارد و بخش خصوصی نیز در ماههای گذشته مقادیر زیادی نهاده وارد و ترخیص کرده و نوسان های قیمتی نیز تنها متاثر از تخصیص یا عدم تخصیص ارز 1226 تومانی بوده است .


وی افزود: بخش خصوصی برای واردات نهاده حدود یک میلیون تن قرارداد امضا کرده است که این میزان نهاده به تدریج وارد بازار می شود .


پشم فروش اظهار کرد: روزانه در کل کشور 30 هزار تن نیاز نهاده وجود دارد که 50 درصد آن تولید داخل است .


وی در پاسخ به این پرسش که با وجود ذخایر مناسب نهاده چرا پشتیبانی امور دام نسبت به ورود این میزان ذخایر به بازار و تعدیل قیمت نهاده اقدام نکرده است ، تصریح کرد: در ستاد تنظیم بازار مقرر شده که اتحادیه مرغ میهن نسبت به تنظیم بازار اقدام کند و شرکت پشتیبانی امور دام نیز نسبت به تامین نهاده این شرکت متعهد شده است .


پشم فروش بیان کرد: طرح ضیافت به اتمام رسیده و 15 هزار تن مرغ با قیمت 4 هزار و 800 تومان در نمایشگاههای پاییزه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام توزیع خواهد شد .


وی درخصوص گلایه های دامداران از عدم توزیع نهاده های تولید نیز اظهار کرد: دامدارانی که شیر تولیدی خود را تحویل داده اند و با شرکت پشتیبانی امور دام قرارداد دارند تا پایان نهاده خود را تحویل خواهند گرفت .


معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: از یک ماه گذشته تا پیش از مشخص نشدن ارز تخصیصی به نهاده های وارداتی قیمت با افزایش مواجه شد اما پس از آن بازار با اندکی کاهش مواجه شده است .


وی تاکید کرد : با اعلام این خبر که ارز 1226 تومان برای واردات نهاده تخصیص می یابد به تدریج قیمت نهاده در بازار کاهش یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار