توافق وزارت جهاد کشاورزی و تشکلهای دامداری با افزایش قیمت شیر خام

تهران(پانا)- معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می گوید بنابر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی با توجه به میسر نشدن تأمین نهاده‌ها با ارز رسمی به شکل کامل، قیمت فروش هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری با سود ۱۰ درصد به قیمت پنج هزار و ۶۳۴ تومان بوده که در نهایت قیمت تعیین شده مورد توافق قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توافق وزارت جهاد کشاورزی و تشکلهای دامداری با افزایش قیمت شیر خام

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید داوود موسوی افزود: اکنون با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود در تأمین نهاده های دامی قیمت شیرخام از سه هزار و ۱۰۰ تومان درب دامداری به چهار هزار و ۵۰۰ تومان رسید که حدود ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و مورد توافق وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌های دامداری است.

وی افزود: بنابر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی با توجه به میسر نشدن تأمین نهاده‌ها با ارز رسمی به شکل کامل، قیمت فروش هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری با سود ۱۰ درصد به قیمت پنج هزار و ۶۳۴ تومان بوده که در نهایت قیمت تعیین شده مورد توافق قرار گرفت.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت تصریح کرد: برپایه تناسب افزایش قیمت شیرخام و همچنین افزایش سایر هزینه‌های تولید از جمله موارد بسته بندی، حمل و نقل قیمت ۱۰ قلم محصول لبنی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت.

موسوی گفت: آخرین تغییر قیمت شیرخام و ۱۰ قلم محصول لبنی در نود و هشتمین جلسه تنظیم بازار مصوب شده است.

قیمت مرغ متناسب با روند تولید

وی با اشاره به واگذاری تولید و تنظیم بازار مرغ به وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: قیمت‌گذاری کالاهای اساسی گروه اول مانند لبنیات، گوشت و مرغ در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کارشناسی شده و بر اساس مولفه‌های تمام شده، نظارت می‌شود.

موسوی پیرامون روند افزایش قیمت مرغ در هفته اخیر، گفت: از مبدا تامین، قیمت مرغ زنده حدود ۱۴ هزار تومان مصوب شد و با احتساب هزینه فرایند تولید مرغ زنده به مرغ گرم در نهایت قیمت مرغ باید ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان باشد.

وی، قیمت مرغ را متناسب با روند تولید دانست و گفت: اکنون مرغ زنده در مرغداری ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود و با همین تناسب طبیعی است که قیمت مرغ گرم در بازار و میادین ۳۵ هزار تومان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار