کاظمی: سواد حرکتی را با پیوست فرهنگی به دانش‌آموزان ارائه کنیم

تهران(پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه طرح سواد حرکتی کشوری در شهرری بر ضرورت تلفیق فعالیت‌های بدنی و ورزشی با سایر ساحت‌های سند تحول بنیادین با هدف توسعه و ارتقای فرهنگ، اخلاق و تربیت انقلابی دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: سواد حرکتی را با پیوست فرهنگی به دانش‌آموزان ارائه کنیم

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، طی سخنانی با تاکید بر اهمیت تربیت همه جانبه دانش‌آموزان بیان کرد: آموزش و پرورش، نقش خود را در تربیت حرکتی دانش‌آموزان ایفا کرده، اما برای رسیدن به اهداف آرمانی در این زمینه به هم‌افزایی مدرسه، خانواده و ادارات نیاز داریم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، آینده این کشور را تضمین می‌کند و نابسامانی‌ها ناشی از کم‌توجهی در سرمایه‌گذاری در تعلیم و تربیت است، اگر بخواهیم آموزش و پرورش، نقش خود را به درستی ایفا کند باید امکانات شکوفایی آن فراهم شود.

کاظمی افزود: یکی از مهم‌ترین ساحت‌های مشخص شده در سند تحول بنیادین که میثاق بین مقام معظم رهبری، مردم و ماست، ساحت تربیت زیستی و بدنی است، از این منظر که تربیت سوار بر سلامت جسم و بدن انسان است و اگر سلامت جسمانی نباشد، روان سالمی هم وجود ندارد و در بقیه ساحت‌ها هم موفق نخواهیم بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین به اهمیت تربیت دانش‌آموزان در تمام ساحت‌ها، از سطح مدارس اشاره کرد و گفت: هدفی که سند تحول بنیادین از ما توقع دارد، رفتارهای تمام ساحتی است و اگر قرار باشد رفتارهای تمام ساحتی شکل بگیرد، باید موقعیت‌های تمام ساحتی برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم و افتخار می‌کنیم که معاونت تربیت‌‌بدنی‌ و سلامت، سرآمد دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، طرح کوچ یکی از موفق‌ترین پروژه‌های فرهنگی کشور بود که در شرایط زیست بوم کرونا و دوری دانش‌آموزان از فعالیت‌های بدنی، ۳.۱ درصد وزن طبیعی دانش‌آموزان را افزایش داد و این دستاورد بزرگی است، همچنین سواد حرکتی یک بسته تحولی است که به عنوان دانش و مهارت باید در کنار مفاهیم فرهنگی و انقلابی به دانش‌آموزان ارائه شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار