توجه به ورزش دانش‌آموزی، تنها راه حل برای معضلات ورزش همگانی در جامعه است

تهران(پانا)- سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان توجه جدی به ورزش دانش‌آموزی را مقدمه‌ای بر حل معضلات ورزش همگانی، ورزش حرفه‌ای، ورزش قهرمانی در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه به ورزش دانش‌آموزی، تنها راه حل برای معضلات ورزش همگانی در جامعه است

سینا کلهر، در افتتاحیه طرح سواد حرکتی کشوری که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سالن فاطمه‌الزهرا‌(س) شهرری برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولین حوزه تربیت‌بدنی در وزارت آموزش و پرورش، رویکرد دولت جدید را رویکرد تحولی در تمام ابعاد دانست و اظهار کرد: تحول به معنی طی کردن مسیری است که تا کنون نیز طی می‌کردیم اما کافی نبود، بنابراین لازم است تا در حوزه ورزش مدارس یک رویکرد تحولی جدی داشته باشیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: با تمام تلاش هایی که دوستان ما در حوزه ورزش می‌کنند، طبق آخرین آمارهایی که اعلام شده 5 و نیم میلیون دانش‌آموز ما گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند؛ بطور طبیعی این تعداد احتمالاً دچار کم‌تحرکی بوده و زمانی این اتفاقات افتاده است که دانش‌آموز به اندازه کافی ورزش نکرده که این نقص ساعات ورزش در مدارس است.

وی تعداد افرادی که در سطح جامعه به ورزش نمی‌پردازند را 54 درصد اعلام و تصریح کرد: اگر بطور دقیق‌تر به این آمارها بپردازیم، این واقعیت که ۷۰ درصد مردم ورزش نمی‌کنند قابل توجه‌تر است؛ زیرا ورزش باید دو‌ ویژگی مهم داشته باشه که مفید واقع شود. بطوریکه لازم است مداوم و منظم باشد، تا بتوان از این ورزش بهره کافی را برد.

کلهر برنامه‌ریزی جدی در حوزه نشاط اجتماعی و سلامت جسمانی را تنها راه نجات ورزش همگانی دانست و گفت: در حالیکه همواره در سطح کلان تلاش و هزینه می‌کنیم، اما همچنان قشر وسیعی از مردم و دانش‌آموزان ما ورزش نمی‌کنند، گویی حلقه گمشده‌ای بین منابع و تلاش‌های ما و عدم ترویج ورزش در جامعه اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول توجه جدی به شاخه تربیت‌بدنی آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: اگر مسئله ورزش دانش‌آموزی حل نشود، مسئله ورزش همگانی، ورزش حرفه‌ای و ورزش قهرمانی حل نخواهد شد؛ هرساله دانش‌آموزان ما در پایان سال تحصیلی، 3 ماه تعطیلی را بلاتکلیف و بدون برنامه سپری می‌کنند و بخش زیادی از امکانات ورزشی مدارس و ادارات ما از جمله وزارت ورزش و جوانان بلا‌استفاده است، لازم است این مجموعه‌ها در این ایام در اختیار دانش‌آموزان و مردم جهت بهره‌وری قرار بگیرند.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار