ورود 6 میلیون دُز واکسن دیگر به کشور

تهران (پانا) - سی ویکمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز سه‌شنبه؛ چهارم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود 6 میلیون دُز واکسن دیگر به کشور

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز خرسندی از ۱۰۰ میلیونی شدن واردات واکسن کرونای این جمعیت گفت: خوشبختانه با خوش قولی مسئولان صلیب سرخ کشور چین و همکاری خوب بین دستگاهی در ایران با نظارت معاون اول رئیس جمهور، ۶ میلیون دُز واکسن سینوفارم دیگر هم وارد کشورمان شد و مجموع واردات واکسن هلال احمر را به بیش از ۱۰۰ میلیون دُز رساند.

وی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

همتی با بیان اینکه روند واردات واکسن در بهترین حالت پیش می‌رود گفت: هلال‌احمر آماده است به هر میزانی که وزارت بهداشت اعلام کند و نیاز کشور تشخیص داده شود واکسن وارد کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر تزریق دُز یادآور برای ایمنی بیشتر اظهار کرد: هم زمان با تزریق دز اول و دوم، دُز بوستر یا یادآور برای کادر درمان و گروه های خاص تزریق می شود و براساس آنچه که وعده داده شده تا اوایل آذر ماه به ایمنی جمعی یعنی ۷۵ درصد واکسیناسیون جمعیت می‌رسیم و این مهم با واردات خوب واکسن خارجی در کنار تولیدات داخلی به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش هلال احمر، همتی تاکید کرد: کماکان فعالیت‌های این جمعیت برای مقابله با کرونا ادامه دارد که تداوم غربالگری در مرزها، راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون، تقویت بانک امانات پزشکی و همکاری خیرین با هلال‌احمر در این زمینه از جمله اقدامات مهم به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار