فرماندار ویژه شهرستان ری:

صدور سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد فشافویه شهرستان ری بعداز ۱۶ سال

فشافویه(پانا)- با پیگیری‌ ادارات و دستگاه‌های فشافویه و شهرستان ری سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای شاه‌عباسی محله کنارگرد پایین فشافویه شهرستان ری بعد از ۱۶سال صادر شد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
صدور سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد فشافویه شهرستان ری بعداز ۱۶ سال

حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بیش از ۱۶سال از ثبت درخواست این اداره جهت صدور سند گذشته است، گفت که با تاکید فرمانداری شهرستان ری و اولویت قرارگرفتن موضوع به جهت جلوگیری از اهداف سودجویان و با پیگیری‌های بخشداری فشافویه و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری سند مالکیت بنای تاریخی کاروانسرای کنارگرد بنام اداره میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد.

او گفت: این بنای تاریخی که با شماره ثبت ۱۳۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است آخرین بار در سال ۱۳۸۱ توسط اداره میراث فرهنگی استان مرمت شده است و از سال ۸۴ این اداره پیگیر اخذ سند مالکیت بود که امروز مورخ ۱۴۰۰/۷/۲۹ سند بنام اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صادر شد.

فرماندار شهرستان ری مهمترین مزایای صدور سند مالکیت را ایجاد امکان تخصیص اعتبار و بودجه جهت مرمت، احیاء، نگهداری و حفاظت مستمر و دوره ای بنا، توجه به هویت و اصالت اثر، توجه به موقعیت مناسب اثر و امکان تامین زیر ساخت های لازم، اشتغالزایی و استفاده های گردشگری و فرهنگی مناسب و تحت نظارت، برگزاری مراسم و مناسبت های فرهنگی گردشگری و فراهم شدن زمینه حمایت و پشتیبانی اجرایی فرمانداری، بخشداری، شهرداری و سایر ادارات مرتبط از این اثر ملی عنوان کرد.

او افزود: درجهت تحقق این امر از بخشدار فشافویه و روسای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و ثبت اسناد و املاک که اهتمام جدی در این موضوع داشتن که منجر به صدور و تحویل سند مالکیت این بنا گردید تشکر و قدردانی می‌کنم.

کاروانسرای کنارگرد فشافویه با مساحت ۷۲۵۰ مترمربع با ساختاری متشکل از گل، گچ و آجر متعلق به دوره حکومت صفویان، مشتمل بر یک طبقه و دارای چهار ایوان اصلی و چهار ایوان فرعی الحاقی معروف به بناهای دو ایوانه است که در محدوده روستای کنارگرد پایین بخش فشافویه شهرستان ری واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار