معلمان تربیت‌بدنی در 3 اصل ارتقاء دانش، تغییر در نگرش و تغییر در رفتار دانش‌آموزان بسیار موثرند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش منطقه ١٩ به مهم بودن معلمان تربیت بدنی در هر 3 اصل ارتقاء دانش، تغییر نگرش و تغییر در رفتار دانش‌آموزان اشاره و تاکید کرد معلمان تربیت‌بدنی می‌توانند برای قالب‌ریزی شخصیتی دانش‌آموزان و همچنین تغییر رفتار آنها در ساحت تربیت زیستی و بدنی موثر واقع شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان تربیت‌بدنی در 3 اصل ارتقاء دانش، تغییر در نگرش و تغییر در رفتار دانش‌آموزان بسیار موثرند

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ١٩ تهران، مراسم گرامیداشت هفته تربیت بدنی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و هیئت همراه، هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٩ تهران، مهدی شاملو؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و دبیران و آموزگاران تربیت بدنی منطقه ١٩ در مجموعه ورزشی شهید مطهری برگزار شد.

حنیف نیا در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و تقارن آن با هفته گرامیداشت تربیت بدنی بیان کرد: معلمین تربیت بدنی به جهت داشتن ویژگی های خاص حرفه ای این امر، که برای دانش آموزان در این دوران مطلوب تر به نظر می رسد، در اذهان آنها، همواره ماندگارند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٩ با تبیین اینکه چرا در نظام آموزشی و در همه ساحت های شش گانه تربیتی و از جمله ساحت زیستی و بدنی با همه هزینه هایی که توسط حاکمیت برای تحقق آموزش صورت می پذیرد، اما یادگیری موثر که منجر به تغییر در رفتار عملی دانش آموزان شود، اتفاق نمی افتد، گفت: اگر معلمی بتواند عطش یادگیری، ضرورت یادگیری و محیط یادگیرنده را برای توسعه فردی دانش آموزان تقویت کند، قطعا دانش آموزان مطالب ارائه شده توسط معلم را پذیرا شده و در رفتارهای خود بازخورد آن را نشان خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: تمامی اهداف ما در نظام آموزشی ناظر به سه اصل ارتقاء دانش، تغییر در نگرش و تغییر در رفتار دانش آموزان است. از این رو آموزش درست و مؤثر آموزشی است که به تغییر رفتار بینجامد.

حنیف نیا افزود: در همین راستا تاثیر معلمان تربیت بدنی در هر سه اصل مذکور بسیار مهم بوده و می تواند برای قالب ریزی شخصیتی دانش آموزان و همچنین تغییر رفتار آنها در ساحت تربیت زیستی و بدنی موثر واقع شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از تمامی دبیران و آموزگاران تربیت بدنی، از مدیران مدارس منتخب و تعدادی از همکاران و دانش آموزان دارنده مقام های ورزشی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار