معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

خانواده نقش مکمل و مهم در فرایند تعلیم و تربیت ایفا می‌کند

تهران (پانا)- همزمان با هفته پیوند اولیاء و مربیان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از نقش مهم مشارکت اولیا در فرآیند جدید آموزشی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خانواده نقش مکمل و مهم در فرایند تعلیم و تربیت ایفا می‌کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو ضمن گرامی‌داشت هفته پیوند (24 لغایت 30 مهر) گفت: همواره والدین، مدرسه و جامعه سه رکن اصلی تربیت بوده و ارتباط درست و مناسب آنها نقش مهمی در تربیت فرزندان ایفا می‌کند.

وی افزود: ظهور ویروس کرونا در جهان نه تنها سبک‌های زندگی انسانها را دستخوش تغییر کرده بلکه فرآیندها و شیوه‌های حوزه آموزش را نیز با تغییراتی مواجه کرده است.

بهارلو تصریح کرد: در این راستا محیط آموزش از مدرسه به خانه انتقال یافت و خانواده را عنصرجدایی‌ناپذیر آموزش نمود به طوری که آموزش غیر حضوری به ویژه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تنها با مشارکت والدین تکمیل خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به هفته پیوند " همراهی اولیاء، همکاری با مربیان" اظهار کرد: با بازگشایی مدارس به صورت حضوری و تلفیق آموزش غیرحضوری فصل دیگری در حوزه تعلیم و تربیت آغاز خواهدشد، چرا که با تعمیق اهمیت نقش و مشارکت والدین در فرایند آموزش، هم معلمان و کادر مدارس و هم اولیاء دانش‌آموزان به جنبه‌های مهم نقش دیگری در تکمیل فرایند آموزش پی خواهند برد.

این مقام مسئول برگزاری برنامه ویژه (به صورت وبینار) به مناسبت هفته پیوند، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه والدین با همکاری معاونت‌های پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی و سلامت( با موضوعات نقش والدین در مدرسه، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تعالی خانواده و جامعه در قالب‌های نقاشی، تهیه پوسترو تولید محتوا )، تقدیر از اعضای شورای انجمن مناطق، برگزاری دوره‌های توانمندسازی اولیاء و مدرسین آموزش خانواده و... را از برنامه‌های مهم هفته پیوند نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار