تاکید بر افزایش شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در دوره دانشجویی

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، بر افزایش شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در دوره دانشجویی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر افزایش شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در دوره دانشجویی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان عضو هیات رئیسه این دانشگاه در آیین استقبال از نو دانشجو معلمان استان مرکزی در مکان سالن فرهنگ پردیس زینب کبری (س) با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم در ماه ربیع الاول و همچنین گرامیداشت یاد و نام همه مسؤولان، فعالان و کارکنان سنوات قبل این دانشگاه، 26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش را به همه نو دانشجو معلمان، خصوصا تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

کچوئیان، در آغاز دهه دوم فعالیت دانشگاه فرهنگیان با تشریح آمار جمعیت دانشجویی دانشگاه، تعداد دانشجویان دوره های چهار ساله با احتساب ورودی های مهر سال جاری را 94 هزار و 809 تن اعلام کرد و گفت: تعداد مشمولان قانون تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در 4 گروه معرفی شده به دانشگاه 81 هزار و 850 تن و همچنین جمعیت مهارت آموزان ماده 28 ورودی سال جدید نیز 19 هزار و 525 نفر است.

این مقام مسؤول، افزود: بیش از 8 هزار و 165 نفر از آموزشگران دانشگاه، مشتمل بر اعضای هیات علمی، مدرسان، استادان مدعو و ماموران آموزشی است.

وی، با قدردانی از تلاش و همت رئیس دانشگاه فرهنگیان و همچنین معاونان طرح و برنامه و توسعه منابع، آموزشی و تحصیلات تکمیلی و فعالان مرکز هوشمندسازی این دانشگاه در راستای ارائه آموزش های کیفی مطلوب به دانشجو معلمان، تصریح کرد: در حال حاضر 32 هزار و 965 کلاس درس به صورت مجازی برای ارائه آموزش به دانشجویان در 31 استان کشور فعال است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به گذر از کریدور نفس گیر تحمیلی کرونا و تعطیل نبودن آموزش و تربیت در سطح کشور در خصوص از سرگیری آموزش های حضوری، تصریح کرد: ایده آل دانشگاه به محض تکمیل واکسناسیون استادان و دانشجو معلمان و موافقت ستاد ملی کرونا بازگشت به برپایی کلاس ها و آموزش های حضوری است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در ادامه از تجارب ارزشمند کسب شده در دوران کرونا در زمینه آموزش‌های الکترونیک، سخن گفت و افزود: تدبیر هوشمندانه و برنامه‌ریزی برای آموزش های ترکیبی و بهره‌مندی از تجارب به دست آمده موجب تکمیل آموزش‌های حضوری توام با بسته‌های آموزش الکترونیک خواهد شد. چرا که دنیای جدید با تحمیل کرونا منجر به تغییر و تحول در همه حوزه ها به ویژه آموزش شده است، بنابراین گریزی از این تغییرات هم نیست.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با ابراز خرسندی از کسب تجارب ذی ‌قیمت در آموزش عالی گفت: جای بسی خشنودی است، امروز پذیرای شما نو دانشجو معلمان در پردیس های دختران و پسران استان مرکزی هستیم.

استاد دانشگاه، با تاکید بر توجه، حمایت و نگاه خاص رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان، خطاب به نو دانشجو معلمان، تصریح کرد: شما دانشجو معلمان امروز، مدیران فردای جامعه هستید، باید قدر دوران دانشجویی را دانست. به طور حتم تلاش و کوشش و خلاقیت و نوآوری شما رشد و شکوفایی و بالندگی دانشگاه را تسریع می بخشد.

وی، آموزش مجازی را تامین کننده خواست و نظر دانشجو معلمان ندانست و ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش مسؤولان و استادان دانشگاه بتوان تصویر درست نقش بسته از دانشگاه را در ذهن دانشجو معلمان ارائه کرد.

کچوئیان، با تاکید بر اهمیت و اولویت کیفیت در امور تصریح کرد: مراقبت از کیفیت، الزاما باید هم در دوره های مجازی و هم در دوره های حضوری، نخستین اولویت فعالان و تلاشگران عرصه علم و یادگیری باشد.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، بر میزان اهمیت تعامل و حضور اجتماعی دانشجو معلمان در کلاس های مجازی اشاره کرد و گفت: تعامل و میزان حضور اجتماعی دانشجو معلمان در کلاس های مجازی و اختصاص نمره حقیقی به افراد توسط استادان مربوطه، موفقیت تحصیلی دانشجویان را به همراه دارد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، ارتباط موثر دانشجو با خانواده را مورد توجه سیاستگزاران آموزش عالی کشور دانست و با تاکید بر ضرورت ارتباط موثر دانشجو معلم با والدین گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه نهاد خانواده در اجتماع افزایش پیوند میان دانشجویان و والدین ضروری است.

وی، ارتباط عاطفی دانشجو با والدین را عاملی مهم در راستای پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی مثبت و معنادار دانشجویان ذکر و اظهار داشت: ارتباط بیش از پیش دانشجو با اعضای خانواده، افزایش مهارت های اجتماعی و سازگاری تحصیلی بهتر دانشجویان را به دنبال دارد.

این مقام مسؤول، الزام به تربیت دینی برابر با بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به امر تربیت بدنی برای برخورداری از سلامت روح و جسم، حضور در انجمن ها وکانون ها به منظور تجربه زندگی اجتماعی و کسب شایستگی های لازم برای داشتن معلمی در تراز نظام جمهوری اسلامی را از جمله اقدامات موثر توسط دانشجو معلمان در کنار آموزش های نظری مجازی و یا حضوری برشمرد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از فرهنگ همدلی و انسجام به عنوان نیاز اساسی و به روز دانشگاه یاد و با تاکید بر تعامل حداکثری و تکریم منابع انسانی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم بیش از گذشته در کنار یک دیگر و با هم کامل شویم.

کچوئیان، جدی گرفتن تحقیقات و فعالیت های پژوهشی را به منظور تحقق مرجعیت علمی دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه نخست مراکز آموزش عالی علوم تربیتی و ورود فاخر به باشگاه دانشگاه های علوم تربیتی کشور لازم و ضروری خواند و افزود: برنامه محوری، مهم ترین اقدام مدیران و مسؤولان دانشگاه در سال جاری به شمار می رود. با تصویب برنامه ها در هیات امنای استان، اجرای به موقع برنامه ها بر اساس تقویم زمان بندی دانشگاه، الزامی است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، اهتمام به توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه را اعم از مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان و پایش و رصد مستمر کلاس های مجازی را از اهم موارد برشمرد و خاطر نشان کرد: توجه بیش از پیش به کیفیت بخشی آموزش ها تسریع کننده دستیابی به اهداف مد نظر است.

کچوئیان، در پایان تلاش معاونت های فرهنگی، دانشجویی و طرح و برنامه دانشگاه در راستای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی، آماده سازی فضاهای کالبدی و همچنین تخصیص منابع مالی و انسانی را قابل قدردانی خواند و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان، نیازمند مساعدت بیش از پیش استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار