مسئول پژوهش سرای آفرینش آموزش و پرورش منطقه ۴

شعار امسال قطب استانی نجوم شهر تهران«زنان در فضا»عنوان شد

تهران(پانا) - مسئول پژوهش سرای آفرینش آموزش و پرورش منطقه 4 به مناسبت هفته جهانی فضا که با شعار « زنان در فضا » برگزار می شود از اجرای برنامه های مربوط به این هفته خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
شعار امسال قطب استانی نجوم شهر تهران«زنان در فضا»عنوان شد

دیبا سعیدی نیا؛ مدیر پژوهش سرای آفرینش، از برنامه های پژوهش سرای آفرینش منطقه 4 به منظور گرامیداشت هفته جهانی فضا گفت: اجرای برنامه با هدف آشنایی بیشتر با علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط بشر و ترویج و توسعه دانش فضایی برنامه های متنوعی برگزار شد که این برنامه ها شامل برگزاری 3 وبینار علمی - آموزشی استانی با همکاری سازمان فضایی ایران و مسابقه است.

سعیدی نیا، پژوهش سرای آفرینش منطقه را به عنوان قطب استانی نجوم شهر تهران نامید و عنوان کرد: به منظور گرامیداشت هفته جهانی و با هدف آشنایی بیشتر با سهم علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط بشر و ترویج و توسعه دانش فضایی برنامه های متنوعی را تدارک دیده که تمامی اقدامات در راستای برنامه ریزی سازمان فضایی ایران برای این رویداد طراحی شده اند.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی آفرینش به نامگذاری روزهای هفته جهانی فضا بنا بر اعلام سازمان فضایی ایران اشاره کرد و گفت: روز اول به نام زنان در صنعت فضایی، روز دوم به نام مشاهده زمین از آسمان، روز سوم کارآفرینی و اشتغال در حوزه فضایی، روز چهارم به نام نجوم و اکتشافات فضایی، علم وهنر، روز پنجم اقامتگاه‌های آینده و گردشگری فضایی، روز ششم را به نام حقوق نوین فضایی و منظومه‌های ماهواره‌ای و هفتمین روز راپیوند فناوری‌ها و نسل چهارم فضا نامیده شده است.

سعیدی نیا همچنین به برگزاری وبینار با همکاری مشترک سازمان فضایی ایران اشاره کرد و گفت: در پژوهش سرای آفرینش، 3 وبینار استانی با نام کارآفرینی و اشتغال در حوزه فضایی ویژه دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی و دومین به نام نجوم و اکتشافات فضایی، علم و هنر که ویژه معلمین و مدیران آموزش و پرورش شهر تهران و سومین وبینار به نام اقامتگاه‌های آینده و گردشگری فضایی که ویژه دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی برنامه ریزی و اجرا شد.

سعیدی نیا به بارگزاری مطالب جذاب علمی متناسب با موضوع گفت: موضوعاتی از جمله، نقش زنان در فضا و سهم علوم و فناوری فضایی در بهبود شرایط بشر و ترویج و توسعه دانش فضایی برای تشویق و سوق دادن دانش آموزان شرکت کننده در وبینارها مسابقاتی طراحی شد.

وی در ادامه به موضوع مسابقه اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری یکی از روزهای هفته جهانی فضا با عنوان اقامتگاه‌های آینده و گردشگری فضایی و جذابیت موضوع برای دانش آموزان، مسابقه نقاشی با عنوان گردشگری فضایی برای دانش آموزان در دو سطح ابتدایی و متوسطه طراحی و اجراشد و آثار ارسالی پس از بررسی و داوری در کانال و گروه انجمن دانش آموزی نجوم شهر تهران در سامانه شاد با نام دانش آموزان بارگذاری می شود و آثار برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار