معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

دگردیسی و پوست‌اندازی در تشکیلات، سازمان دانش‌آموزی را به‌روزرسانی کرد

تهران(پانا) - رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی را بازوی توانمندی در جهت تحقق سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۳۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دگردیسی و پوست‌اندازی در تشکیلات، سازمان دانش‌آموزی را به‌روزرسانی کرد

نشست مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران با موضوع سند تحول تشکیلات دانش آموزی برگزار شد.

در این نشست؛ رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره بر اثرات مثبت بازمهندسی در هر سازمان و مجموعه ای؛ بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش آموزی را یک انقلاب درونی در سازمان عنوان کرد و افزود: بازمهندسی در هر مجموعه ای باعث ارتقاء اهداف و فعالیت ها می شود.

وی افزود: فعالیت های دانش آموزی و تربیتی که از سوی آموزش و پرورش ابلاغ می شود تعداد و تنوع بالایی دارند اما هر کدام از آنها؛ پنجره هایی هستند رو به پیشرفت و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خاطر نشان کرد: سازمان دانش آموزی در مسیر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و حوزه های مختلف را در بر می گیرد و تمام ۶ ساحت تربیتی آموزش و پرورش در آن دیده می شود.

وی سازمان دانش آموزی را یک بازوی توانمند در جهت تحقق سند تحول بنیادین دانست و گفت: مدرسه کانون پیشرفت فرهنگی هر محله است و سازمان دانش آموزی هدف گذاری اش بر روی دانش آموز است که خود عنصر اصلی مدرسه است، بنابراین فعالیت های سازمان دانش آموزی نقش مهمی در این فرآیند تربیتی دارد.

نقوی، ضمن تبریک بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش آموزی گفت: نمادهای طراحی شده در تشکیلات دانش آموزی؛ دقیقا برگرفته از مفاهیم اسناد بالادستی و سخنان رهبری است که بسیار ارزشمند است و این دگردیسی و پوست اندازی؛ سازمان دانش آموزی را به روز رسانی کرد.

در ادامه مراسم عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران ضمن آرزوی سلامتی و از بین رفتن بیماری کرونا گفت: امیدواریم به زودی در آموزش و پرورش باز هم به روزهای قبل خود برگردیم و آموزش های حضوری را داشته باشیم.

وی افزود: شاید آموزش غیرحضوری، خلاءهای آموزشی را پر کرده باشد، اما به هیچ عنوان موضوع تربیت به صورت غیرحضوری ممکن نیست و مربی و متربی باید با هم ارتباط حضوری و مباحثه حضوری داشته باشند. البته کرونا مزایایی داشت که موجب بروز خلاقیت در فضای آموزش و پرورش شد.

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران بازمهندسی تشکیلات سازمان را اتفاق بسیار مهمی عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی٢٢ اردیبهشت سال ٧٨ تاسیس شد و تا امسال تغییراتی در آن نداشتیم و بازمهندسی در جهت اصلاح و تکمیل اهداف مبتنی بر سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی اتفاق افتاده و در حوزه تشکل های دانش آموزیبه خوبی از این اسناد استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار