دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری یک گروه شکارچی حرفه ای در دماوند خبر داد و گفت اولویت اصلی برای محیط زیست استان تهران درحال حاضر، پیشگیری از سرایت بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از استان های همجوار است.

کد مطلب: ۱۲۲۳۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در دماوند

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در بازدید روز گذشته از مناطق و زیستگاه های شرق استان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود بیماری در استان های مجاور و احتمال سرایت به حیات وحش این استان، کار رصد، پایش، کنترل، نظارت و پیشگیری از طریق اقدامات ممکن و هدفمند از مدت ها قبل آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.
وی افزود: در بازدید انجام شده از چند زیستگاه خوشبختانه تاکنون حتی موارد مشکوک به بیماری هم رویت نشده است و شرایط حیات وحش در وضعیت ایده الی است.
محمودی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در مناطق و زیستگاه های حیات وحش و تشدید این اقدامات در حال حاضر تنها راه اصلی مواجهه احتمالی با بیماری است، گفت: از موضوعات دیگری که از سوی رؤسای مناطق با دقت بیشتری درحال پیگیری است ممانعت از ورود دام های اهلی به این مناطق در شرایط کنونی و خارج کردن دام هایی است که بطور موردی وارد زیستگاه های تحت مدیریت می شوند.
وی همچنین با قدردانی از اقدامات سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون دام های اهلی، از این سازمان خواست تا واکسیناسیون دام ها بطور کامل و اصولی در استان تهران انجام شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در ادامه از دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست دماوند خبر داد.
محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: حوالی غروب روز گذشته محیط بانان منطقه اثر طبیعی ملی تار و هویر در عملیات شناسایی و تعقیب و گریز موفق شدند یک گروه شکارچی 5 نفره را در این منطقه دستگیر کنند.
وی با بیان اینکه از این شکارچیان حرفه ای لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف شد، افزود: از این متخلفین تعداد سه قبضه اسلحه شامل دو قبضه سلاح 270 و یک اسلحه برنو به همراه ادوات کامل شکار و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه جریمه 25 میلیونی از سوی متخلفین به صندوق دولت واریز شده و پرونده قانونی این گروه تشکیل و به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شده است، یادآور شد: با تخلفات شکار و صید برخورد قانونی و درخواست اشد مجازات خواهد شد و شکارچیان غیر مجاز بدانند با هوشیاری، شناسایی، رصد اطلاعاتی و افزایش گشت و پایش های یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان و همچنین همراهی دوستداران محیط زیست، آینده ای جز گرفتاری در چنگال قانون برای آن ها وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار