استاندار قزوین:

حمایت از کودکان بی بضاعت و بدسرپرست حاشیه شهرها ضروری است

قزوین(پانا)-استاندار قزوین عنوان کرد حمایت از کودکان بی بضاعت و بدسرپرست ساکن در حاشیه شهرها ضروری است و منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و شناسایی و شکوفایی استعداد آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از کودکان بی بضاعت و بدسرپرست حاشیه شهرها ضروری است

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در کارگروه سلامت و خانواده استانداری که با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: کودکان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان جامعه‌اند و توجه ویژه به آنها می‌تواند در حفظ سرمایه‌های ملی آینده نقش بی‌بدیل داشته باشد.

وی اظهار کرد: دین مبین اسلام، بیش از مکتب‌های دیگر، برای کودکان حقوق قائل شده است، چرا که با رعایت این حقوق، آینده کشور با وجود انسان‌های شایسته، تضمین خواهد شد.

جمالی پور با اشاره به ویژگی‌های مناطق حاشیه‌ای شهر به دلیل محروم بودن و گسترش آسیب‌های اجتماعی و تضادهای فرهنگی در این مناطق و اینکه موضوع شاخص‌های رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: باید طرح غربالگری و استعدادیابی کودکان در این مناطق به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

این مسوول تاکید کرد: طرح استعدادیابی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهرها براساس علایق و استعداد این افراد رصد شود تا از همان دوران کودکی با حمایت خیران استعداد این افراد هدایت شود.

جمالی پور خاطرنشان کرد: خیران اثر گذار در این عرصه ورود پیدا کنند، چرا که تأمین امکانات آموزشی و فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه‌های غیر رسمی به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

وی خواستار ایجاد کارگروه تخصصی در ساماندهی و غربالگری کودکان در مناطق محروم شد تا با استفاده از تیم‌های تخصصی و روانشناسی این مهم محقق شود.

استاندار قزوین در بخش دیگر سخنانش به گذرگاه فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: قزوین از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه فرهنگی و اقتصادی برخوردار است و برای تحقق این مهم نیار به عزم جدی مسوولان و مردم دارد.

وی تصریح کرد: نگاه به آثار تاریخی با رویکرد گذشته باید تغییر کند و ضروری است ضمن حفاظت و صیانت شایسته از یک اثر تاریخی، زمینه کسب درآمد و اشتغال‌زایی از طریق این آثار با رویکرد فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

جمالی پور اضافه کرد: در استان قزوین این ظرفیت وجود دارد که با کمک بخش خصوصی گذر فرهنگی و اقتصادی و گردشگری در شهر ایجاد شود و ورودی و خروجی شهر بازارچه‌های اقتصادی دایر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار