ضرورت توجه ویژه به کودکان به عنوان «سرمایه‌های اجتماعی آینده کشور»

آینده کودکان در گرو تصمیم‌گیری‌های امروز ماست

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم تربیت کودک، طی پیامی به مناسب «هفته ملی و روز جهانی کودک»، ضمن تبریک این روز و هفته به کودکان ایرانی، بر ضرورت توجه ویژه به کودکان به عنوان «سرمایه‌های اجتماعی آینده کشور» تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه ویژه به کودکان به عنوان «سرمایه‌های اجتماعی آینده کشور»

در متن پیام علیرضا حاجیان زاده، آمده است: هفته ملی کودک بر کودکان عزیز سرزمینم وکودکان دیروز که درکی عمیق از کودکان امروز دارند، مبارک باد.

کودکان مهم ترین سرمایه های هر جامعه ای هستند و چگونگی رشد و تعالی اوان کودکی، از عوامل مهم تعیین کننده توسعه یا عقب ماندگی هر کشوری است.

امروزه قوانین مختلف ملی و بین المللی، ضرورت توجه به حقوق و نیازهای کودکان را به رسمیت شناخته و بر آن تأکید دارند. کامیابی و ناکامی های هر ملتی به چگونگی رشد و تعالی کودکان بستگی دارد. این که گفته می‌شود کودکان امروز، مدیران فردای کشورند سخنی حکمت‌آمیز است و بر همین مبنا هر میزان هزینه برای سلامت، رفاه، آموزش، تأمین اجتماعی و تربیت این بخش از جمعیت، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می‌شود.

توجه و تأکید «مقام معظم رهبری»( مدظله العالی) به تعلیم و تربیت کودکان پیش از دبستان نیز که بارها خاطر نشان کرده اند، نشان از حساسیت تربیت و آموزش های این دوره دارد.

تخیل سرشار، حس کنجکاوی و استعدادهای ذاتی کودکان و قابلیت های جسمی و فکری آنان ایجاب می کند که توجه و حمایت های خاص و مراقبت های ویژه ای از این گروه سنی به عمل آید. برای همکاری بخش های مختلف در حوزه های سیاستگذاری و برنامه ریزی، لازم است تا سیاستگذاران، آحاد جامعه و والدین الزام توجه به حقوق کودکان را در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی احساس نموده و در جهت تحقق آن کوشا باشند.

در پایان این پیام نیز نوشته شده است: در این روزهای سخت کرونایی برای کودکان ایران عزیز اسلامی؛ سلامتی، صلح، مهربانی، دوستی و رفاه آرزومندیم؛ در این راستا همگان را به یاری می طلبیم تا کودکانی پر امید و با نشاط، خلاق، معتقد، متعهد و دارای هویت داشته باشیم. لحظه ای فراموش نمی کنیم که آینده کودکان در گرو تصمیم گیری‌های امروزماست و رسالت ما این است که همواره در جهت ارتقای حقوق و اعتلای همه جانبه زندگی آنان بکوشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار