هنر زمینه‌ای مناسب برای پرورش تفکر خلاق است

تهران(پانا)- جشنواره آذرخش جوانان توانست در مسیر پاسداری از فرهنگ و هنر کشور؛ بستری مناسب و موثر برای نوجوانان و جوانان باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
هنر زمینه‌ای مناسب برای پرورش تفکر خلاق است

ستایش بیرام پور؛ مسئول تدارکات و هماهنگی های جشنواره آذرخش جوانان در حاشیه اختتامیه این جشنواره در رابطه با تاثیر جشنواره آذرخش جوانان بر جامعه بیان کرد: به نظر من جشنواره آذرخش توانست دوباره فرهنگ و هنر کشور را پاس بدارد و بستری مناسب و موثر برای نوجوانان و جوانان باشد. اولین دوره جشنواره با استقبال خوبی از اقصی نقاط کشورمان مواجه شد و امیدوارم در دومین دوره جشنواره آذرخش استقبال بیشتری در میان نوجوانان و جوانان داشته باشد.

بیرام پور در ادامه در خصوص تغییرات پیرامون جشنواره آذرخش جوانان در تفکر جوانان و نوجوانان اظهار کرد: هنر را به‌عنوان زمینه‌ای مناسب برای پرورش خلاقیت تفکر و ... معرفی کرده‌اند. در هر انسانی ذوق خلاقانه وجود دارد، زیرا همه ما به‌صورت فطری، تمایل به ساختن و بازآفرینی داریم و بدون هیچ آموزشی از کودکی، دست به آفرینش هنری می‌زنیم. ازاین‌رو، آموزش هنر وسیله‌ای برای توسعه تفکر خلاق است. ازاین‌رو هنر و فعالیت‌های هنری بهترین فرصت را برای یادگیری بهتر فراهم می‌آورد. هنر نه‌تنها منجر به یادگیری عمیق‌تر می‌شود، بلکه در ایجاد خود پنداره مثبت در افراد و افزایش توانایی قدرت تخیل و خلاقیت در آن‌ها مؤثر است. اولین بار افلاطون بود که درباره آموزش از طریق هنر گفت؛ به حساسیت هنری زیربنای تعادل روانی است.

وی در توضیح هدف جشنواره آذرخش جوانان اذعان کرد: هدف جشنواره آذرخش از نظر من دیده شدن و حمایت از استعداد نوجوانان و جوانان کشورمان بود که دوباره این فرهنگ و هنر در بین جوانان فراتر و جامع تر شود و جوانان بتوانند استعداد خودشان را در بستری که فراهم شده است نشان بدهند و به خود افتخار کنند. برگزیدگان این جشنواره و تمام افرادی که در این جشنواره شرکت کردند به خودشان باور داشتند و برای معرفی کار خودشان دست به کار شدند.

ستایش بیرام پور در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت: به امید روزی که در جامعه تمام نوجوان و جوانان استعداد و علایق خودشان را کشف کنند و پرورش دهند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار