3 فایده شگفت‌انگیز عسل

تهران (پانا) - استفاده از عسل فرآوری‌شده و بدون قند فواید بیشتر و طولانی‌مدت‌تری دارد. عسل را بیشتر با خواص تسکین‌دهنده‌، آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروب بودن می‌شناسند. همچنین عسل حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، سدیم، کلر، پتاسیم و منیزیوم است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
3 فایده  شگفت‌انگیز عسل

به‌گزارش خبرآنلاین، عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی مدت‌ها قبل از عرضه شکر در قرن ۱۶ کشف و ارزش‌گذاری شد. هرچند این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی متعدد برای سلامت جسم است، اما باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید زیرا دارای مقدار زیادی فروکتوز (حدود ۵۳ درصد) است. یک قاشق چای‌خوری عسل حدود ۴ گرم فروکتوز دارد، به این معنی که می‌تواند شرایطی مانند مقاومت به انسولین را تشدید کند. پس اطمینان حاصل کنید که میزان مصرف شما کمتر از ۲۵ گرم فروکتوز در روز است تا از بروز عوارض جلوگیری کنید. در این مطلب سه خاصیت حیرت‎‌انگیز عسل عنوان شده است.

۱.عسل سطح کلسترول را تنظیم می‌کند

طی یک مطالعه مشخص شد که مصرف ۷۰گرم عسل (به مدت ۳۰ روز)، میزان کلسترول را تا ۳ تا ۸درصد کاهش می‌دهد.

عسل در تنظیم سطح کلسترول خون مفید است و جالب است بدانید که این ماده ارزشمند، سطح کلسترول خوب را نیز افزایش می‌دهد. یک راه هوشمندانه برای افزودن عسل به رژیم غذایی، استفاده از آن به جای قند و شکر است.

۲.عسل، سوختگی و جراحت‌ها را التیام می‌بخشد

در بروز زخم‌ها و به ویژه سوختگی‌ها، اولین توصیه استفاده موضعی از عسل برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد و کاهش خطر ایجاد اسکار و انقباض (تغییر شکل یا سفتی مفاصل) است. در صورت بروز سوختگی‌های جزئی، ابتدا محل جراحت را با آب بشویید و هنگامی که درجه حرارت پایین آمد، عسل را به ناحیه آسیب‌دیده بمالید. عسل یک درمان مناسب برای التیام زخم‌هاست و این مسئله را می‌توان به خاصیت ضدعفونی‌کنندگی عسل نسبت داد.

۳. عسل، رفلاکس اسید معده را برطرف می‌کند

از آنجا که عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان است و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، می تواند رفلاکس اسید معده را نیز تسکین دهد (زیرا این وضعیت تا حدی ناشی از آسیب رادیکال‌های آزاد به لایه سلولی دستگاه گوارش است). عسل همچنین در درمان التهاب مری مؤثر است و بافت آن به پوشاندن غشای مخاطی مری کمک می‌کند. در چنین مواردی، عسل حتی می‌تواند گلودرد را تسکین دهد؛ بدین صورت که معمولاً به چای گرم گیاهی اضافه شده و برای بهبود این بیماری مصرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار