رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

افزایش 40 درصدی پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به افزایش چشمگیر پذیرفته‌شدگان این دانشگاه گفت این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی و رایگان، رسالت تربیت تکنسین مهارتی و آچار به دست را دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 40 درصدی پذیرفته‌شدگان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، رضا نقدی، از افزایش 40 درصدی پذیرفته شدگان این دانشگاه در هر 4 دانشکده این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: 20 رشته جدید منطبق بر نیاز صنعت و بازار به سبد رشته های موجود این دانشگاه در سال گذشته و سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

وی، علت افزایش پذیرش این دانشگاه و استقبال دانشجویان را تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی و ایجاد فرهنگ مهارت آموزی در خانواده و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان در این دانشگاه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان در سامانه بوستان بصورت الکترونیکی انجام گرفت و در مرحله بعد دانشجویان پذیرفته شده به صورت تقسیم بندی شده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به دانشکده های محل قبولی مراجعه حضوری داشتند و مدارک خود را تحویل دادند.

نقدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای دانشجویان غیربومی استان گفت: با هماهنگی های صورت پذیرفته، مدارک این عزیزان از طریق پست به دانشکده های محل قبولی ارسال می شود.

وی، علت اصلی استقبال پرشور و جهش ورودی های این دانشگاه را آمار 65 درصدی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای دانست و علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی را فراگیری دروس مهارتی در هنرستان و کارودانش ها که ورودی اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای هستند، برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و سطح توقع پایین فارغ التحصیلان این دانشگاه دانست که در قالب تکنسین و کارشناس وارد بازار کار می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار