اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تبلت دانش‌آموزان کم‌برخوردار در بودجه سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بازدید از مدرسه صاحب‌الزمان خراسان رضوی  از اختصاص پانصد میلیارد تومان  برای تبلت دانش‌آموزان  کم‌برخوردار در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تبلت دانش‌آموزان کم‌برخوردار در بودجه سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی به عنوان معین استان خراسان رضوی در بازگشایی مدارس، صبح امروز چهارشنبه از مدرسه ابتدایی صاحب الزمان بازید به عمل آورد و در جریان شیوه بازگشایی، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان، توزیع کتب درسی، واکسیناسیون معلمان، اطلس یادگیری و میزان آمادگی معلمان، دانش آموزان و اولیا برای بازگشایی تدریجی آموزش های حضوری قرار گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این بازدید پس از استماع نظرات و سخنان معلمان در جمع صمیمی آن ها شرکت نمود و بیان داشت: معلمین محور اصلی توسعه یک جامعه هستند و در چالش ها و حوادث جامعه از ابتدای انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و امروز زیست بوم کرونا به عنوان مدافعین و مجاهدین آموزش به خوبی ایفای نقش نموده اند.

وی افزود: امروز هم که ضرورت بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری احساس می شود، معلمان پیشروان اصلی این حرکت خواهند بود و آنان عامل اصلی نظام کیفیت یاددهی و یادگیری هستند.

حسینی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهد بود و در سال گذشته نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند.

معاون وزیر به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اشاره کرد و گفت: ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدامی اساسی برای مداخلات بهنگام طلایی در عرصه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی است.

وی در ادامه گفت: این اقدام ضمن آنکه از چندگانگی مداخلات تربیتی جلوگیری می کند، هدایت و نظارت برای تعلیم و تربیت را بهنگام و یکپارچه می سازد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پلت فرم شاد را یک سرمایه ملی دانست و گفت: باید ظرفیت های آن را به گونه ای افزود که به نیاز های معلمان، دانش آموزان و اولیا و مدیران حتی در دروان پسا کرونا پاسخ دهد و باید عنوان یک ظرفیت ارتباطی بی بدیل و نیز آموزشی مقوم، مکمل و معکوس همواره مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای اتصال و بهره برداری همه دانش آموز از شبکه شاد بویژه دانش آموزان‌ نیازمند طرح هدایت طراحی شده است، گفت: تا کنون بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه تبلت و موبایل به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است و در سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که به زودی به استان ها توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ابلاغ خواهد شد.

حسینی به نظام رتبه بندی معلمان به عنوان یک حرکت میمون و مبارک در امر منزلت بخشی به نظام معلمان کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از ارائه این طرح در قالب لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی و خصوصا با همت کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مسیر خوبی را طی کرده است و به زودی در صحن علنی مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رتبه بندی به عنوان یک عامل بسیار جدی در کیفیت بخشی به نظام یاددهی و یادگیری عمل خواهد نمود.

گفتنی است در این جلسه اولیا، معلمان و مدیران مدارس همگی از آموزش های حضوری‌ استقبال کردند و آن را عامل کیفیت بخشی عملکرد تحصیلی دانش آموزان قلمداد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار