دلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش‌آموزان اتباع

تهران (پانا)‌ - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درباره عدم تخصیص کتاب‌درسی به دانش‌آموزان اتباع فاقد کد توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش‌آموزان اتباع

به گزارش تسنیم، علی باقرزاده درباره اینکه برخی مدارس و معلمان از عدم تخصیص کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان اتباعِ فاقد کد خبر می‌دهند، این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ اظهار کرد: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش‌آموزانی وجود دارد که ثبت‌نام‌شان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبت‌نام تکمیل نشده و اطلاعات دانش‌آموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.

وی افزود: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی، پایه تحصیلی و مدرسه خود را انتخاب می‌کنند تا کتاب به مدرسه ارسال شود، به دلیل آنکه کتاب درسی از ارز ترجیحی برخوردار است و با حدود 75 تا 80 درصد تخفیف ارائه می‌شود، تا زمانی که هویت دانش‌آموزان احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش فراهم نمی‌شود.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان اتباع خارجی که کد 11 رقمی از وزارت کشور دریافت و در مداس ثبت‌نام کرده‌اند، کتاب درسی دریافت کرده‌اند و هیچ مشکلی وجود ندارد اما افرادی که کد 11 رقمی دریافت نکرده‌اند به این معنا است که هنوز ثبت نام نکرده‌اند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد، وقتی فرد در مدارس ثبت‌نام می‌کند، کد 11 رقمی را از پایگاه اطلاعاتی اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور استعلام می‌کنیم.

باقرزاده ادامه‌داد: دانش‌آموزان اتباع باید برای دریافت کد 11 رقمی از دفاتر کفالت اقدام کنند و پس از آن سامانه آموزش و پرورش به وزارت کشور مرتبط و استعلام می‌گیرد، دانش‌آموزانی که تایید شوند، ثبت نام شده و کتاب درسی تحویل می‌گیرند.

وی همچنین درباره مشکلات تشکیل برخی کلاس‌های درس در شبکه شاد گفت: هیچ مشکلی برای تشکیل کلاس در شاد وجود ندارد و مدرسه باید دانش‌آموزان را کلاس بندی و معلم اختصاص دهد تا اطلاعات روی شاد بیاید، بخشی که کلاس بندی شده و معلمان ابلاغ خوردند به صورت خودکار در شاد کلاس درس ایجاد شده است و آنهایی که هنوز کلاس بندی نکرده‌ و معلم تخصیص نداده‌اند، به صورت دستی کلاس را در شاد تشکیل و معلم را ادمین کنند تا دانش‌آموزان را عضو کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار