فرماندار اسلامشهر:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعد تکلیف شرعی است

اسلامشهر (پانا) - مراسم نواخته شدن زنگ ملی ایثار، رونمایی از پوستر شهید علی لندی، شهید محمد حسین محمدخانی و یادواره لاله‌های روشن، دردبیرستان شاهد مشکوة نورآموزش و پرورش شهرستان اسلامشهربرگزارشد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقال فرهنگ ایثار و شهادت  به نسل‌های بعد تکلیف شرعی است

در این مراسم، مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهدا همه جا با ما هستند و همه چیز را به ما تذکر می‌دهند.

او بیان کرد: راز و رمز دفاع مقدس در این است که فرد با علم به اینکه حتماً به شهادت می‌رسد، متقاضی گردان تخریب می‌شود و حضور در شب اول عملیات را با بوسیدن دست و پای فرمانده درخواست دارد و در نهایت شب عملیات پلاک خود را در می‌آوردند تا شهید گمنام حساب شوند.

فرماندار اسلامشهر، با اشاره به شهادت علی لندی جوان ایذه‌ای که مادر و خواهری را که در آتش درگیر بودند، نجات داد، افزود: این دو نفر مادر و خواهر شهید بودند و شهید لندی جان خود را در راه آنها فدا کرد.

مرسلپور تصریح کرد: دفاع مقدس برگرفته از عشق روز عاشورا بود و با گذشت ۴۱ سال از دفاع مقدس هنوز هم گرامی داشته می‌شود و یک تکلیف شرعی به عهده داریم که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی داشته باشیم.

در این مراسم حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان بتوانند، اهداف قیام امام حسین(ع) را در رفتار و اخلاق خود به عنوان الگو داشته باشد و برای ادامه مسیر این عزیزان هم قدم برداریم و هم قلم را به کار ببریم.

او با اشاره به شهادت نوجوان ایذه‌ای علی لندی بیان کرد: این شهید یاد و خاطره شهید حسین فهمیده را در اذهان همه ما زنده کرد و خود را در معرض خطر خطر قرار داد تا خانواده‌ای سلامت بماند و این همان مصداق سند تحول بنیادین است که دانش‌آموز را مسئولیت ‌پذیر، مطیع رهبری و حامی مظلومان تربیت خواهد کرد.

بنار خاطرنشان ‌کرد: با همکاری حوزه پرورشی آموزش و پرورش اسلامشهر پویشی را در خصوص شهید علی لندی راه‌اندازی خواهیم کرد که دانش‌آموزان بتوانند در فضای مجازی با این شهید آشنا شوند و دلنوشته‌ها و خاطرات خود را در این زمینه بیان کنند.

در این مراسم فرماندار، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر، مدیران ادارات کمیته امداد، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید، خانواده شهدا و سایرمسئولان نیز حضور داشتند.

خبرنگار: حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار