ارسال کتاب آموزش نماز ویژه ناشنوایان به مدارس استثنایی

تهران (پانا) - در آستانه آغاز سال تحصیلی، 2 هزار جلد کتاب آموزش نماز ویژه ناشنوایان برای استفاده دانش‌آموزان ناشنوا، به تناسب تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش، بسته‌بندی و به استان‌های کشور ارسال شد تا مورد استفاده گروه هدف قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۸۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال کتاب آموزش نماز ویژه ناشنوایان به مدارس استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کتاب آموزش نماز مخصوص ناشنوایان که به سفارش سازمان و به صورت تصویری تهیه، تدوین و چاپ شده است، جهت استفاده این گروه از دانش آموزان و به تناسب تعداد دانش آموزان تحت پوشش، به ادارات استثنایی استان ها تحویل گردید تا در اختیار مدارس دارای دانش آموزان ناشنوا قرار گیرد.

از ویژگی های این کتاب می توان یه این موارد اشاره کرد: در این کتاب جمله های عربی با زبان اشاره ایرانی با کمک دانش آموز ناشنوا سامان آقایی آموزش داده شده است. ترجمه جمله های نماز نیز با زبان اشاره ایرانی با اجرای جناب آقای علیرضا نجف پور آموزش داده شده است. ناشنوایان می توانند با استفاده از بارکد های کتاب(QR code) در بخش فهرست بارکد ها، فیلم های آموزشی هر بخش را با با زبان اشاره نگاه کنند.

عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از دغدغه های اصلی آموزش در حوزه دانش آموزان استثنایی به طور عام و دانش آموزان با آسیب شنوایی به طور خاص، کمبود محتوای مناسب سازی شده می باشد. این مناسب سازی درخصوص گروه ناشنوا، شامل تصویری نمودن محتوا و آموزش از طریق زبان اشاره است.

عظیم عراقی افزود: باتوجه به مجازی شدن آموزش در سال تحصیلی گذشته، تولید محتوا برای بارگذاری در شبکه شاد، متناسب با گروه های معلولیت تحت پوشش سازمان در دستور کار قرار گرفت که از آن جمله می توان به تولید فیلم های آموزش احکام به صورت تصویری و همراه با رابط ناشنوایان اشاره کرد. این فیلم ها در پورتال سازمان قرارداده شده تا مورد استفاده دانش آموزان گروه هدف قرار گیرد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در سال گذشته دو کتاب آموزش احکام ویژه دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه چاپ و در اختیار استان ها قرار گرفت، از آماده سازی محتوایی جهت چاپ کتاب با عنوان راهکارهای جذب دانش آموزان استثنایی به مسایل دینی خبر داد.

وی در پایان از لزوم برنامه ریزی بلندمدت در حوزه آموزش های دینی دانش آموزان استثنایی گفت و ابراز امیدواری کرد در سال های آتی هم شاهد نگاه اولویت دار به تولید محتوا در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، متناسب با شرایط و ویژگی های آموزشی گروه های تحت پوشش سازمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار