قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور:

به هر سه حوزه فعالیت در سازمان دانش آموزی نگاه متوازن و متعادل داریم

یاسوج (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد به هر سه حوزه فعالیت در سازمان دانش‌آموزی شامل تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی نگاه متوازن و متعادل داریم.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
به هر سه حوزه فعالیت در سازمان دانش آموزی نگاه متوازن و متعادل داریم

اسماعیل بحری زاده در این جلسه که مدیر کل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند بیان کرد: سازمان دانش آموزی مأموریت زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی را بر عهده داره برای همین منظور حوزه فعالیت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان را مورد بررسی و برنامه ریزی و اجرا قرار می دهد.

وی گفت: یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت دانش آموزان در سازمان دانش آموزی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان است که قریب به ۳ میلیون نفر در کشور در این تشکیلات عضویت دارند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه اصول و فرآیندهای اجرایی این تشکیلات مهم و پویای دانش آموزی توسط کمیته بازمهندسی تشکیلات پیشتازان در سطح کشور مورد بازنگری قرار گرفته است اظهار کرد: این باز مهندسی مبتنی بر اسناد بالادستی سند تحول بنیادین بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی افزود: با شروع سال تحصیلی جدید نسخه تحولی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان در سراسر کشور رونمایی شده و اجرای عملیاتی این نسخه در دستور کار قرار گرفته و نمادها و نشانه ها و علائم این تشکیلات متناسب با سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم و طراحی شده و امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بحری زاده با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت ها در سازمان دانش آموزی خبرگزاری دانش آموزی پانا است، اظهار کرد: در سال گذشته با اجرای بسته تحولی هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی قریب ۹۲ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور اعلام آمادگی کردند و اعلام علاقه‌مندی به یادگیری حرفه خبرنگاری داشتند که ما همه آنها را ساماندهی کردیم و در گام اول بیش از ۶ هزار دانش آموز در سطح استان و شهرستان‌ها تحت تعلیم و آموزش خبرنگاری قرار گرفته‌ و گواهینامه و کارت خبرنگاری افتخاری پانا (خبرگزاری وزارت آموزش و پرورش) را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تعداد دانش آموز فعالیت‌های خبری خود را در سطح استان‌ها و مدارس آغاز کرده‌اند و در سال تحصیلی جاری و آینده افزایش این تعداد به ۶۰ هزار دانش آموز هدف گذاری شده است.

بحری زاده با بیان اینکه ما به هر سه حوزه فعالیت در سازمان دانش آموزی نگاه متوازن و متعادل داریم گفت: یکی از فعالیت های که در سازمان دانش آموزی مورد غفلت قرار گرفته بود تربیت خبرنگار دانش آموز بود که از سال گذشته با همت دوستان احیا شد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت: در حوزه مجلس دانش آموزی سال گذشته تعداد مجلس دانش آموزی را از یک مجلس تا ۱۵۰ نفر نماینده دانش‌آموزان به ۱۱۱۱ مجلس دانش آموزی در سطح مناطق نواحی و شهرستان ها و مراکز استان‌ها توسعه دادیم.

وی افزود: ما در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌ها و نواحی و مراکز استان یک مجلس دانش‌آموزی دختران به یک مجلس دانش آموزی پسران داریم که مسائل و مشکلات مدارس را در این مجلس مورد بررسی قرار می‌دهند و هر مشکلی که نیاز به مداخله روسای آموزش و پرورش اینها را ارجاع می‌دهند و پیگیری می‌کنند نهایت اگر مسائلی باشد که نیاز به مداخله مسئولین ستادی و وزارت آموزش و پرورش و یا وزارتخانه های دیگر عضو هیئت وزیران باشه این مسائل را به مجلس دانش آموزی کشوری ارجاء می دهند تا در نشست عمومی دانش‌آموزان در مجلس کشور مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

5 مهرماه آغاز فعالیت های مربوط به جذب مربیان پیشتاز و ساماندهی مدارس تشکیلاتی

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این جلسه اظهار کرد: عدم وجود چارت اداری به نام سازمان دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق مشکل اساسی است که در استانها وجود دارد.

سید نظام مرادی گفت: نیروهای که فعالیت های سازمان را در شهرستانها و مناطق پیگیری می کنند معاونان پرورشی، کارشناسان پرورشی یا کارشناسان اردوگاها هستند که به شکل پاره وقت با ما همکاری دارند که انشالله با پیگیری سازمان مرکز این مشکل در سراسر کشور حل شود.

وی گفت: در سال گذشته عضویت 18 هزار دانش آموز و 476 مربی برای این استان پیش بینی شده بود که با تلاش کارشناسان سازمان توانسیم بالغ بر 19 هزار نفر دانش آموز و 476 مربی را در سامانه جذب پیشتازان ثبت کنیم.

مرادی افزود: در سال جدید با توجه به شاخص ها و برنامه های ارسالی از سوی سازمان مرکز برای این استان سهمیه جذب 1801 مربی و 30 هزار و 802 نفر دانش آموز پیش بینی شده است.

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از 5 مهرماه فعالیت های مربوط به جذب مربیان و ساماندهی مدارس تشکیلاتی را شروع خواهیم کرد .

خبرنگاران: مریم لحاکیان و فاطمه شاهچراغی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار