معاون وزیر:

مدرسه تلویزیونی به عنوان یک بستر فراگیر آموزشی، مدرسه‌ای به وسعت ایران است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن حضور در مدرسه تلویزیونی گفت پیش‌بینی ما این است که آموزش در مدرسه تلویزیونی یک گام جلوتر از سایر مدرسه‌ها باشد تا همه این بسترها بتوانند در کنارهم یک منبع یادگیری مکمل و غنی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه تلویزیونی به عنوان یک بستر فراگیر آموزشی، مدرسه‌ای به وسعت ایران است

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در اولین روز از ماه مهر با حضور در مراسم جشن شکوفه ها و غنچه های شبکه آموزش فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت.

وی با بیان اینکه از شروع به کار مدرسه تلویزیونی، دهم اسفند سال 98 تا به امروز 570 روز می گذرد؛ از تلاش همه همکاران و عزیزانی که چراغ این مدرسه را روشن نگه داشته اند تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد: با بررسی این تجربه و همکاری بسیار خوبی که بین آموزش و پرورش و صداوسیما وجود داشت؛ برنامه های سال جدید تهیه و تدوین شده است و امیدواریم شاهد آن باشیم که در سال تحصیلی جاری مدرسه ایران با کیفیت بهتر و وسعت بیشتر تداوم یابد.

معاون آموزش ابتدایی از افزایش تعداد شبکه هایی که به مدرسه تلویزیونی اختصاص یافته خبر داد و افزود: ما همچنان برنامه های دوره ابتدایی را به صورت متمرکز در شبکه آموزش خواهیم داشت که در خصوص زمان بندی آن تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حکیم زاده ضمن اشاره به تاکید شیوه نامه ی شروع سال تحصیلی که مدرسه تلویزیونی را به عنوان یکی از بسترهای خوب یادگیری و آموزش در همه مقاطع و پایه های تحصیلی دانسته است؛ گفت: قرار بر این است که معلمان عزیز چه هنگام تدریس حضوری و یا در شبکه ی شاد، با مدرسه تلویزیونی هماهنگ باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت ابراز داشت: پیش بینی ما این است که آموزش در مدرسه تلویزیونی یک گام جلوتر از سایر مدرسه ها باشد تا همه ی این بسترها بتوانند در کنارهم یک منبع یادگیری مکمل و غنی را برای دانش آموزان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته به منظور پیوستن حداکثری دانش آموزان به جریان آموزش از چهار بستر آموزشی استفاده کردیم؛ اذعان داشت: به دلیل آنکه ما مناطق مختلفی داریم که دانش آموزان عزیزمان با شرایط متفاوتی در این مناطق زندگی می کنند؛ هر کدام از این بستر ها با محدودیت مواجه شد. محدودیت هایی از قبیل عدم دسترسی به زیرساخت های فناوری و یا برخوردار نبودن از ابزار هوشمند. مضاف برآنکه در سال تحصیلی جدید مدارس حاشیه شهر با تراکم دانش آموزی بالا قادر به برگزاری همزمان کلاس های حضوری برای همه دانش آموزان نیستند. از اینرو می توان از تلویزیون به عنوان فراگیرترین بستر آموزشی نام برد.

حکیم زاده در ادامه تاکید کرد: مدرسه تلویزیونی یک مدرسه به وسعت ایران است که با بهره بردن از معلمان با کیفیت و آموزش های استاندارد و غنی در اختیار همه دانش آموزان و معلمان عزیز قرار می گیرد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مدارس ما به لحاظ قرار گرفتن در مناطق مختلف کشور، ابعاد کلاس ها و جمعیت دانش آموزان شرایط متفاوتی دارند. آموزش در مدارسی که در مناطق روستایی و عشایری هستند و عمدتا از جمعیت دانش آموزی کمی برخوردارند در سال گذشته نیز به صورت حضوری بوده و در سال تحصیلی جدید نیز می توانند به صورت حضوری شروع به کار کنند.

وی افزود: برای کلاس اولی ها به جهت آشنایی و ایجاد ارتباط با معلمانشان و اینکه محیط آموزشی را تجربه کنند توصیه شده است با حداقلی از زمان، در مدرسه حاضر شوند که تشخیص مدت زمان این حضور با شورای مدرسه که متشکل از اولیای مدرسه و دانش آموزان است؛ است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت تصریح کرد: در سایر مناطق با توجه به شرایط متفاوتی که دارند آموزش حضوری به صورت آرام آرام و تدریجی خواهد بود که در این مورد هم به مناطق آموزشی و مدارس تفویض اختیار شده است تا با همفکری و بررسی شرایط و در نظر گرفتن سلامتی دانش آموزان تصمیم گیری کنند. وی افزود: امیدوار هستیم که بتوانیم با حمایت و همراهی اولیا حضور پرشور دانش آموزان عزیز را در مدارس داشته باشیم.

حکیم زاده ضمن ابراز تشکر از خانواده ها که در این مدت یک سال و نیم پابه پای معلمان در کنار فرزندان خود حضور داشتند و آن ها را همراهی نمودند، از تعهد و فداکاری همه ی معلمانی که بی هیچ ادعا و نام و نشانی در کنار مدافعان سلامت ایثار کردند و جهادگران عرصه آموزش نام گرفتند و تعدادی از این عزیزان نیز جان ارزشمند خود را در این راه فداکردند نیز به صورت ویژه تقدیر کرد.

وی در پایان از خانواده ها خواست همچنان مانند قبل معلمان را همراهی کرده و به مدرسه اعتماد کنند و افزود: مدرسه تلویزیونی یک سرمایه فرهنگی است و توصیه من به خانواده ها خصوصا والدین دانش آموزان دوره ابتدایی این است که در کنار فرزند خود قرار گرفته و آموزش ها را دنبال نمایند. چراکه کارکرد مدرسه تلویزیونی چیزی فراتر از آموزش موضوعات درسی است و نه تنها می تواند به عنوان یک منبع یادگیری غنی مورد استفاده قرار گیرد بلکه باعث ایجاد نظم دربرنامه زندگی دانش آموزان شده و آنها را مسئولیت پذیر بار می آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار