با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی:

جلسه شورای اجرایی اردوگاه شهید چمران میاندوآب برگزار شد

ارومیه (پانا) - جلسه شورای اجرایی اردوگاه شهید چمران شهرستان میاندوآب با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان‌غربی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای اجرایی اردوگاه شهید چمران میاندوآب برگزار شد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ابتدای این جلسه، جایگاه و نقش اردوگاه های دانش آموزی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و اهمیت برگزاری اردوهای دانش آموزی در تقویت فعالیت های گروهی دانش آموزان را تشریح و یادآور شد: موفقیت هر مجموعه ای در گرو هماهنگی و اهتمام بر اجرای برنامه ها و بخشنامه است.

وی در اعلام برنامه های شاخص هفته بازگشایی مدارس، ابراز کرد: گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس با شعار "ما مقتدریم" و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و رونمایی از تمثال شهدای شاخص مدارس را از جمله برنامه های آغازین سال تحصیلی جدید است.

رحمانی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه آموزش وپرورش شهرستان میاندوآب در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و تربیتی بخصوص اردوگاه فرهنگی و تربیتی، خاطرنشان کرد: همفکری و همکاری در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اصلی مهم و بی بدیل است.

در ادامه این جلسه، بهروز تقی نژاد مدیر آموزش وپرورش شهرستان میاندوآب با اشاره به اقدامات مبتنی بر توسعه زیرساخت های اردوگاه تحت تصدی اش، اجرای برنامه های اردویی را زمینه ای برای رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان و تمرینی برای مسئولیت پذیری آنان برای فردای جامعه دانست.

این مقام مسئول با استناد به سند تحول بنیادین، رسالت تمام ساحتی آموزش و پرورش را یادآور شد و افزود: برای توسعه و تقویت اردوگاه ها بعنوان یک از محیط با نشاط و در دامن طبیعت، نیازمند مشارکت و حمایت همه جانبه مسؤلین استانی و شهرستانی هستیم.

شایان ذکر است که در جلسه شورای اجرایی اردوگاه، اولویت بندی نیازها، هدف گذاری توسعه اردوگاه در حیطه های مختلف، رعایت اصول ساخت و ساز در چهارچوب دستورالعمل اجرایی اردوگاه ها، رعایت ظرفیت بر اساس مجوز پذیرش، توجه به روان شناسی رنگ ها، تناسب فضاها با شرایط سنی دانش آموزان، توجه به رعایت نکات لازم در محرم سازی اردوهای دختران. رعایت مسائل حقوقی، اخذ مجوزهای لازم در هرگونه تغییر کاربری و استفاده چند منظوره از فضاها به منظور پذیرش بالفعل اردوهای دانش آموزی با حفظ فضای سبز از نکات مهمی بود که طی آن تصمیماتی اتخاذ شد.

در پایان این نشست از مراکز دارالقرآن و کانون های فرهنگی تربیتی نیز بازدیدی صورت گرفت و برای ارتقای شاخص های عملکردی تبادل نظر و راهکارهایی ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار