وبینار آموزشی طرح نماد در منطقه ۱۳ برگزار شد

تهران(پانا)- در طرح نماد(نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) معلمان، دانش‌آموزان و والدین با شرکت در دوره‌های آموزشی توسط مشاوران در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وبینار آموزشی طرح نماد در منطقه ۱۳ برگزار شد

وبینار آموزشی طرح نماد با حضور محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، سودابه دستپر؛ مشاور کلینیک هوشیار منطقه ۹، مژگان نظری کارشناس مشاوره منطقه ۱۳ و تمامی مشاوران منطقه در فضای اسکای روم برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمد رحیم ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به مشاوران منطقه ۱۳ گفت: طرح نماد اختصار طرح نظام مراقبتهای اجتماعی دانش آموزان است که در این طرح معلمین، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها با شرکت در دوره‌های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند.

وی در ادامه در مورد طرح هایی که قرار است امسال در قسمت پیشگیری، اجرا شود از جمله طرح یاریگران زندگی و طرح شناسایی و ارجاع مشکلات دانش آموزان از طریق سامانه نماد توضیحاتی ارائه داد.
سپس سودابه دستپر، در رابطه با طرح نماد در ابتدای آموزش گفت: سایت نماد؛ به آدرس namad.medu.ir؛ سامانه دانش آموزی است که از طریق مراجعه به سایت همگام قابل دسترس برای تمامی کاربران از جمله دانش آموزان و والدین آن ها است. مشاوران در این وبینار با حضور مجازی، از طریق رایانه، با رمز شخصی و با استفاده از توضیحات استاد گام به گام آموزش دیدند و با نحوه ارجاع دانش آموز، معرفی آنها به هسته مشاوره و اجرای موارد پرخطر دانش‌آموزی آشنا شدند.

وی همچنین در حین آموزش پاسخگوی سوالات همکاران در رابطه با سامانه بودند. بعد از پایان جلسه آموزشی جلسه تخصصی مشاوران برگزار شد.
مژگان نظری ضمن خیر مقدم به مشاوران جدید گروه مشاوران منطقه و تبریک به مشاورانی که به درجه بازنشستگی نائل شدند، با توجه به فعالیت های سال جاری از جمله فعالیت هدایت تحصیلی به نکاتی اشاره کرد.
نظری در پایان به مشکلاتی که در سال گذشته در رابطه با هدایت تحصیلی وجود داشت و مواردی که امسال باید به آن پرداخته شود اشاره کرد و گفت: بخشنامه های سال جاری توسط مشاوران به دقت مطالعه و اجرا شود و همزمان با شروع سال تحصیلی طرح های پیشگیری از جمله طرح یاریگران زندگی، کمیته هدایت تحصیلی، کمیته فوریت ها و طرح صدای مشاور را اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار