معاون استاندار قم:

مردم قم نگران محدودیت تردد شبانه برای واکسیناسیون نباشند

واکسیناسیون دانش‌آموزان زمینه را برای آموزش حضوری فراهم می‌کند

قم(پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت ظرفیت گسترده‌ای برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در قم فراهم شده و مردم قم نگران محدودیت‌های تردد شبانه برای انجام واکسیناسیون نباشند.

کد مطلب: ۱۲۱۶۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مردم قم نگران محدودیت تردد شبانه برای واکسیناسیون نباشند

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، اظهار کرد: ظرفیت گسترده‌ای برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون و مقابله موثر با ویروس کرونا در قم‌ فراهم شده‌است.
وی افزود:‌ خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان در گروه سنی بالای ۱۸ سال بدون محدودیت سنی انجام می‌شود و شعار ما این است که در قم یک نفر نیز از انجام واکسیناسیون باز نماند.
سلیمانپور با بیان اینکه مردم قم نگران محدودیت‌های تردد شبانه برای انجام واکسیناسیون نباشند، گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط مراجع رسمی، وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور و استان قم کاهشی است، اما نباید این مساله ما را گمراه کند و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار دارد.
وی درادامه با اشاره به این‌که در جامعه اسلامی همه افراد نسبت به رعایت حقوق یکدیگر و محیط پیرامون خود مسئولیت اجتماعی بزرگی دارند، گفت: امروز واکسیناسیون به‌عنوان مساله‌ای جمعی نقش مهمی در مقابله با کرونا دارد و واکسن نزدن در این شرایط نوعی هنجارشکنی است.

سلیمان‌پور افزود:‌ تزریق واکسن یک مسئولیت اجتماعی مهم است و هر کس واکسن می‌زند علاوه بر حفظ سلامت خود و خانواده به سلامت جامعه نیز کمک می‌کند.
وی اظهار کرد:‌ بخشی از مردم تحت تاثیر برخی شبهه‌ها در فضای مجازی از واکسن زدن خودداری می‌کنند که لازم است در این رابطه از ظرفیت بسیار بالای پزشکان و متخصصان برای تشویق مردم به سمت واکسیناسیون استفاده شود.

معاون استاندار قم افزود:‌ آمارهای بین المللی حکایت از اثربخشی بسیار زیاد واکسیناسیون در مقابله با ویروس کرونا و کاهش چشمگیر میزان فوتی‌های ناشی از آن دارد که این مساله در کشور ما نیز صدق می‌کند.

وی با اشاره به این که با انجام گسترده واکسیناسیون، وضعیت جامعه با رعایت دستورالعمل‌ها به شرایط قبل بازخواهد گشت، تاکید کرد: برخورد قانونی لازم با کسانی که در فضای مجازی علیه واکسیناسیون فعالیت می‌کنند توسط مراجع انتظامی و قضایی صورت می‌گیرد.

سلیمانپور همچنین در سخنان خود به موضوع پیاده روی اربعین پرداخت و بیان کرد: تدبیر لازم برای انجام سریع و با سهولت بیشتر تست‌های پی سی آر از زائران اربعین استان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همه ملت ایران دوست دارند در این حماسه عظیم حاضر شوند اما شرایط سخت است و حفظ سلامت و جان زائران نیز در این مساله اهمیت دارد و باید نهایت تلاش برای انجام این سفر معنوی با رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدارس و دانشگاه‌ها در زمان معین خود آغاز به کار خواهد کرد اما فعلا فعالیت آن‌ها به شکل غیر حضوری است ولی پس از واکسیناسیون دانش‌آموزان، بستر و زمینه برای بازگشایی حضوری این مراکز نیز فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار