شاعران آستارا روز شعر و ادب فارسی را گرامی داشتند

آستارا (پانا) - ۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی با شعرخوانی شاعران و ادبا در شهرستان مرزی بندرآستارا گرامی داشته شد.

کد مطلب: ۱۲۱۵۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شاعران آستارا روز شعر و ادب فارسی را گرامی داشتند

به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد آستارا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا عصر شنبه در آئین گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در حیاط این اداره، انجمن شعر و ادب آستارا را از تشکل های فعال در حوزه ادبیات دانست و تلاش اعضای آن را ستود.

شاپور تشرینی گفت: این نشست با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، با حضور محدود اعضا و در زمانی کوتاه برگزار می شود تا هم از آخرین سروده های شعرا بهره مند شویم و هم این مناسبت مهم ملی گرامی داشته شود.

هوشنگ مجرب رئیس انجمن شعر و ادب، استاد شهریار آستارا نیز این شاعر ملی و روز درگذشت او را فرصت و بهانه ای ارزشمند برای توجه به حوزه شعر و ادب و آثار فاخر شعرا برشمرد.

وی با اشاره به وجود دهها شاعر صاحب اثر در آستارا، جریان شعر در این شهرستان را پویا و فعال توصیف کرد و یاد و نام افشین خدامرد شاعر جوان متوفی به علت کرونا را گرامی داشت.

مجتبی عالم خواه، استاد دانشگاه های آستارا و مولف ده‌ها کتاب علمی و ادبی، شهریار را از قلل رفیع شعر و ادب ایران زمین توصیف کرد و تدبر و تامل شعرای جوان را در آثار شاعران نامی و صاحب سبک خواستار شد.

شهرام پور رستم از شاعران مطرح و با تجربه آستارا هم در این برنامه، فقر فرهنگی را زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی اقتصادی دانست و بر توجه ادبا و شعرا به تحولات و رویدادهای مختلف و ضرورت انعکاس آنها در سروده ها تاکید کرد.

در ادامه این آئین، شاعران انجمن شعر و ادب آستارا شعرهایی به زبان های فارسی و ترکی قرائت و از استاد شهریار و آثار ماندگار او یاد کردند.

در پایان، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ده‌ها جلد کتاب به شرکت کنندگان در این برنامه اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار