در گفت‌وگو با جلال چراغپور

استقلال اگر مجیدی را نگه دارد، ضرر نمی‌کند

تهران (پانا) - با اینکه بسیاری از هواداران استقلال طرفدار فرهاد مجیدی و موافق ادامه کار او هستند ولی سرمربی استقلال منتقدانی هم دارد که جدی‌ترین آنها محمود فکری سرمربی سابق استقلال است که به وضعیت فنی این تیم هم ایراد وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۲۱۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
استقلال اگر مجیدی را نگه دارد، ضرر نمی‌کند

به‌گزارش ایران، ضمن اینکه مربی دیگری مانند سیروس دین محمدی هم گفته استقلال با مجیدی 10 سال دیگر هم جام نمی‌آورد. جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص وضعیت فنی استقلال با مربیگری مجیدی چنین توضیح داد: «من همه صحبت‌ها درباره استقلال را خوانده و شنیده‌ام اما درباره این تیم باید بگویم که استقلال برای فصل جدید یک خانه‌تکانی اساسی انجام داده و مهره‌های جدیدی را وارد تیمش کرده و برای همین ناهماهنگی‌ها اجتناب‌ناپذیر است. وقتی تیمی به این شدت تغییر می‌کند دو حالت اتفاق می‌افتد. یا می‌خواهد شکل فوتبال بازی کردنش را عوض کند و یا اینکه نمی‌داند می‌خواهد چه کار کند و فکر می‌کند این بازیکن از آن بازیکن بهتر است و دچار سردرگمی است.»

او ادامه داد: «استقلال 2-0 به الهلال باخت و گروهی مجیدی را مقصر می‌دانند اما نقش بازیکنان هم بسیار مهم است. وریا غفوری در هر دو صحنه گل خوردن استقلال نبود. در حالی که همه می‌دیدند الهلالی‌ها کارشان را از سمت راست شروع می‌کردند و به سمت چپ سوئیچ می‌شدند که سمت راست استقلال بود. مجیدی که سرمربی است و باید چند جا را زیر نظر داشته باشد ولی اگر این همه آدم روی نیمکت استقلال این موضوع را نمی‌دیدند، پس چه می‌دیدند؟ تیم رقیب نفوذهای غفوری را آنالیز کرده و متوجه شده بود پشت او خالی می‌شود. اگر کادر فنی هم نگفته، وریا باید خودش متوجه این موضوع می‌شد. اگر روز خوب سید حسین حسینی نبود، استقلال چند گل روی این نفوذها دریافت می‌کرد؟ آیا وریا به عنوان کاپیتان تیم باید در بازی به پاشنه آشیل تیم تبدیل شود؟ کاپیتان یک درجه از سرمربی عقب‌تر است. اتفاقاً به تیم نزدیک‌تر است و سریع‌تر می‌تواند تصمیم بگیرد. ضمن اینکه طراح حملات الهلال سلمان فرج بود ولی هیچ بازیکنی از او توپ نمی‌گرفت و من تو من او نبود. این کار سازماندهی تیمی ضعیف و نیمکت ضعیف را نشان می‌دهد که به فرهاد کمک نمی‌کنند.»

شاید به همین خاطر است که دراگان اسکوچیچ ، غفوری را به تیم ملی دعوت نمی‌کند. سرمربی اسبق تیم ملی در دهه 60 به این سؤال چنین واکنشی داشت: «به‌خاطر اینکه سرمربی تیم ملی دفاع راست می‌خواهد. قبل از اسکوچیچ هم کارلوس کی‌روش به این نتیجه رسیده بود، چون دفاع می‌خواست.» در حال‌حاضر احمد مددی مدیرعامل استقلال اعلام کرده با پایان فصل فوتبالی، این حق را داریم که وضعیت سرمربی را ارزیابی کنیم. استقلال در لیگ بیستم سوم شد، در فینال جام حذفی باخت و از لیگ قهرمانان آسیا هم کنار رفت. چراغپور در این‌باره گفت: «در تیم مجیدی از وقتی که به استقلال آمده، نوسان زیادی وجود داشته که چند علت دارد. دلیل اول این است که او پیوسته می‌خواهد یک چیزی را به تیمش اضافه کند. در حالی که هر تیمی یک پتانسیلی دارد و نشناختن ظرفیت تیمی، باعث کند شدن تیم می‌شود. در بازی با الهلال تمام تعویض‌ها کور و 50-50 بود که گاهی می‌شود و گاهی نه. با این حال در کوران بازی‌ها در تیم مجیدی ترکیب‌های زیبایی پیدا می‌شد ولی به یکباره تعویض‌هایی می‌کرد یا از یکی استفاده نمی‌کرد که درست نبود. او خیلی سر به سر تیمش گذاشت و همین کار را رونالد کومان با بارسلونا می‌کند که چیزی از این تیم نمی‌بینیم.»

بــــرش
سؤال این است که کادر فنی استقلال تغییر کند یا نه؟ چراغپور چنین پاسخ داد: «من همیشه طرفدار فکر جدید بوده‌ام. چون مربیان جوان قدرت ریسک دارند و فوتبال بر محور شجاعت و ریسک می‌چرخد و اگر بخواهیم بر یک قالب بچرخیم درست نیست. مربی هایی از بازی اول تا بیستم می‌گفتند ما از بچه‌هایمان راضی هستیم و خوب می‌شوند و همین‌طور 20 سال مربیگری کردند. اگر ما از مربیانی که شجاعت دارند، حمایت کنیم نتیجه می‌گیریم ؛ مربیانی که حرف خودشان را می‌زنند و بازیکن‌سالار نیستند. من مخالف تغییر مجیدی هستم و او این روح مربیگری را دارد که تا دقیقه 90 لب خط باشد. بازیکنان خوبی هم گرفته و اگر بتواند آنها را خوب سازماندهی کند موفق می شود. او باید کادرش را هم قوی‌تر کند. او کادری با جنم‌تر می‌خواهد. شاید گابریل پین بتواند در این راه بهتر کمک کند. مربیانی مثل او کم‌کم تأثیرشان را می‌گذارند. فرهاد هم کم‌کم هم‌وزن مربیگری استقلال می‌شود. او کاریزما دارد ولی باید برگ برنده‌ای را هم رو کند ولی استقلال اگر او را نگه دارد، ضرر نمی‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار