برگزاری نخستین جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی در فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی با هدف میدانی کردن اندوخته‌های تربیتی و تدوین تجارب برتر اردویی در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی در فارس

جهانبخش بانشی در اولین نشست تخصصی جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی استان گفت: در این جشنواره همه فرهنگیان استان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های اقدام پژوهی، ویدیوکست، خاطره و دلنوشته، طراحی برنامه خلاقانه حقیقی و مجازی، روایت‌گری اردوهای راهیان نور و راهکارهای توسعه و تقویت اردوگاه ها تا دوازدهم مهرماه به ادارات آموزش و پرورش مناطق خود تحویل دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس از اردو، مهارت آموزی و رونق گردشگری، اردو، تربیت اجتماعی و ارتقای سطح توانمندی دانش‌آموزان، نقش و جایگاه اردوهای دانش‌آموزی در ارتقا سطح کیفی فرهنگ اردویی، روش‌های عملیاتی موثر در ایجاد تحول اردویی و روش‌ها و الگوهای عملیاتی در راستای برگزاری اردوی دانش‌آموزی بر پایه سند تحول بنیادین به عنوان محورهای این جشنواره نام برد.
بانشی گفت: همه فرهنگیان شاغل در وزارت آموزش و پرورش شامل نیروهای اداری، آموزشی، بازنشستگان و پیشکسوتان اردویی و همکاران شاغل در مدارس غیر دولتی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: مستندسازی و دستیابی به اندوخته‌های تجربی، شناسایی، معرفی و کاربست تجارب، تدوین تجارب برتر اردویی و ایجاد نظام تحول در برگزاری اردوها از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
وی با اشاره به تاثیر انواع اردوها ادامه داد: اردوی ارزشمند راهیان نور زمینه ساز انعکاس ارزش‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان است که بستری مناسب برای انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در اردوی راهیان نور است که دانش‌آموزان یاد می‌گیرند وقتی خطری کشور را تهدید کرد از جان خود برای دفاع از کشور مایه بگذارند.
بانشی گفت: در حوزه اجتماعی، سیاسی، عبادی، مذهبی و جامعه‌پذیر کردن افراد جامعه می‌توانیم از ظرفیت اردوگاه ها به خوبی بهره بگیریم.
وی افزود: اردوها می‌تواند شروع فعالیت‌های اقتصادی در یک مقیاس کوچک باشد تا در آینده دانش‌آموزان به پشتوانه این تجربه با قدرت بیشتری وارد میدان اقتصادی شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تجربه فعالیت‌های اردویی به 70 سال می‌رسد گفت: باید به تمام کسانی که در عرصه اردویی فعالیت دارند توصیه کرد تا تمام تجارب اردویی را ثبت کنند تا این تجارب برای نسل بعدی انتقال یابد.
او ادامه داد: باید اردو را به عنوان یک رکن محوری در مدارس عرضه کنیم تا مدیران از اهمیت مساله آگاه شوند و از این ظرفیت تربیتی بزرگ بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار