رتبه نخست آموزش و پرورش مازندران در شاخص‌های بیست گانه وزارت آموزش و پرورش

ساری (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد اداره کل آموزش و پرورش استان در شاخص های ارزیابی بیست گانه وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری رتبه نخست را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست آموزش و پرورش مازندران در شاخص‌های بیست گانه وزارت آموزش و پرورش

علیرضا سعدی پور گفت: در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید چند سناریو وجود دارد. آموزش حضوری، غیرحضوری و ترکیبی، از سناریوهای مطرح شده بازگشایی مدارس است.
سعدی پور گفت: نحوه فعالیت مدارس بستگی به اعلام ستاد ملی کرونا دارد که انشالله در هفته آینده نهایی می شود، اما آنچه مسلم است دایر شدن مدارس به رنگ بندی های شهرها و جمعیت مدارس بستگی دارد.

وی در خصوص چالش های بازگشایی مدارس نیز گفت: مهم ترین چالش، ویروس کرونا و شیوع آن است که با وجود آماده بودن زیرساخت های مدارس، به سبب اولویت داشتن سلامتی دانش آموزان، بازگشایی مدارس را با چالش جدی مواجه کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام رضایت از نتایج دانش آموزان مازندرانی در کنکور امسال گفت: با وجود آن که دانش آموزان مازندرانی در رتبه های یک تا ده کنکور سهمی نداشتند اما در رتبه های پایین ۱۰۰۰ رشد داشتیم.

سعدی پور عنوان کرد: یکی از علل حضور نداشتن دانش آموزان در جمع برترین ها، محرومیت از کلاس های حضوری بود.

وی افزود: مازندران یکی از استان های کشور است که بیشترین پیک بیماری کرونا را در این مدت داشته است و بهره وری کلاس های مجازی نیز در مقایسه با کلاس های حضوری با توجه به عواملی نظیر دسترسی به اینترنت مطلوب، تجهیزات و نیروی انسانی کاهش یافته است‌‌.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیز گفت: امسال با توجه به دریافت ساعات حق التدریس مشکلی در زمینه نیروی انسانی نداریم و با تعیین تکلیف حدود ۴۲۰۰ تن دغدغه های آموزش دانش آموزان کمتر می شود.
سعدی پور گفت: این نیروها آماده استخدام هستند و برای کسب دوره های مهارتی به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند، همچنین نیروهای جدید دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ نیز برای سال جدید به آموزش و پرورش مازندران اضافه می شوند.
وی گفت: برای امسال به میزان ۱۳۸ هزار ساعت نیروی حق التدریس بین شهرستان های ما توزیع می شود که این عدد بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص فعالیت های پروژه مهر مدارس گفت: پروژه مهر امسال با سه شعار مهر شاداب، توجه به بهداشت روانی دانش آموزان و ارتقای یادگیری و کیفیت بخشی به آن به دبیری معاونت آموزش متوسطه در ستاد، ادارات و مدارس آغاز شد.
علیرضا سعدی پور گفت: کارگروه های سامان دهی و سازماندهی نیروهای انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه، تبلیغ، فرهنگی و ورزشی و تأیید صلاحیت از کارگروهای فعال پروژه مهر در سطح استان و شهرستان ها است.
وی گفت: پروژه مهر نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارزیابی است و تمام فعالیت های ما در پروژه مهر نمود پیدا می کند و مهم ترین دغدغه کارگروه ها بازگشایی کیفی مدارس است.
وی در خصوص برگزاری پویش ملی آجر به آجر در استان مازندران گفت: این طرح یکی از برنامه های بسته تحولی در آموزش و پرورش است که خیران، دانش آموزان و مردم عزیز می توانند در ساخت مدارس مشارکت داشته باشند.
سعدی پور ضمن رضایت از عملکرد آموزش و پرورش مازندران در این پویش گفت: با مبالغ جمع آوری شده از این پویش قرار است مدرسه سه کلاسه ای در شهرستان آمل ساخته شود.

وی در خصوص حمایت از خبرنگاران دانش آمو پانا نیز عنوان کرد: اجتماعی شدن دانش آموزان از طریق فضاهایی مانند سازمان دانش آموزی است که در فعالیت های فوق برنامه اثر بخش است.
وی افزود: یکی از فعالیت های خوب سازمان، تربیت خبرنگاران پانا است که فرصتی برای اطلاع رسانی اقدامات در حوزه آموزش و پرورش است.
سعدی پور گفت: یکی از شروط موفقیت خبرنگاران پانا، مهارت افزایی و پشت سر گذراندن دوره های آموزشی مفید و ممارست در کار است که باعث درخشش آنان در استان و کشور می شود.

خبرنگار پانا: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار