مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

بازگشایی مدارس باید اولویت اول ما درنیشابور باشد

نیشابور (پانا) - سومین جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور با موضوع، بازگشایی مدارس و گرامی داشت هفته دفاع مقدس در محل سالن همایش‌های آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس باید اولویت اول ما درنیشابور باشد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش با قرائت پیام ریاست جمهوری مبنی بر تاکید وی بر بازگشایی مدارس، گفت: مواجهه جهانی در امر تعلیم و تربیت در موضوع کرونا به گونه ای بود که باید از تجربیات مختلف جهانیان استفاده شود.

علیرضا کلیدری افزود: پس از ده ها پژوهش قابل اعتنا در خصوص تعلیم و تربیت در سطح دنیا به این نتیجه رسیدیم که در کشورهای توسعه یافته، مدارس تا حد ممکن از فضاهای فیزیکی مجموعه بهره کافی را برده و تنها به آموزش های مجازی اکتفا نکرده اند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه آسیب شناسی آموزش های غیر حضوری و تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس در این شهرستان، ادامه داد: بازگشایی مدارس باید اولویت اول ما باشد وبرای سلامت معنوی، روانی و جسمی دانش آموزان برنامه داشته باشیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: 26 برنامه محوری برای بازگشایی مدارس تشکیل شده است که تشکیل کمیته های پروژه مهر، بررسی و تامین فضای مورد نیاز، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، برخورد اغنایی و ابلاغ برنامه ها با اولیای دانش آموزان، واکسیناسیون فرهنگیان و زیباسازی محیط آموزشی از مهمترین آنها به شمار می رود.

کلیدری خاطر نشان کرد: آمار رو به افزایش دانش آموزان، مارا وادار خواهد کرد که برخی از مدارس دیگر این شهرستان را دو نوبتی کنیم که این یک معضل بزرگ به شمار می رود.

همچنین در برنامه منشور مشارکت که مصوبه شورای آموزش و پرورش نیز بوده است؛ برای دانش آموزانی که در سال تحصیلی پیش رو مشکل ابزار سخت افزاری و تبلت دارند پیش بینی های لازم انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور بیان کرد: ما با تعدادی دانش آموز بازمانده از تحصیل و بازمانده از آموزش مواجه و در تلاش هستیم علاوه بر جذب این دانش آموزان از آنها حمایت کرده و شرایط نگهداشت آنها را نیز فراهم کنیم.

بحث ما محوریت بازگشایی مدارس به صورت حضوری است و در صورت نیاز باید روی بسته های آموزشی و آموزش های تلفیقی تمرکز کنیم تا شاخص های لازم حفظ شود.

در پایان این جلسه از مدیران مدارسی که بیشترین رتبه های برتر کنکور را کسب کرده اند، تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار