انتخاب روسای کمیته‌ها و بررسی تحولات افغانستان در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب

خانه احزاب ایران نسل‌کشی طالبان در ایالت پنجشیر را محکوم کرد: جهان در صورتی دولت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسد که همه اقوام و مذاهب در ایجاد آن نقش فراگیر و اصلی را داشته باشند

تهران (پانا) - جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه به ریاست حسین کمالی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد. در این جلسه ابتدا به تحولات افغانستان و تاثیر آن برامنیت ملی ایران پرداخته شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب روسای کمیته‌ها و بررسی تحولات افغانستان در جلسه شورای مرکزی خانه احزاب

به گزارش روابط عمومی خانه احزاب ایران، اعضای شورای مرکزی ضمن ابراز خرسندی از خروج آمریکا از افغانستان اعلام کردند که حضور۲۰ ساله دولت آمریکا در این کشور هیچگونه توسعه اقتصادی،سیاسی و فرهنگی را رقم نزده و بر فقر مردم افزوده است.

همچنین اعضا بر پرهیز هرگونه دخالت سایر کشورها در افغانستان تاکید کرده و حملات وحشیانه طالبان به ایالت پنجشیر و نسل‌کشی در آن را به شدت محکوم کردند. در این جلسه بر ایجاد و استقرار دولت فراگیر که برآمده از آرای اکثریت مردم رنجدیده کشور عزیز افغانستان باشد تاکید ورزیده و از دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت‌های منطقه و جهان خواسته شد در صورتی دولت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند که همه اقوام و مذاهب در ایجاد آن نقش فراگیر و اصلی را داشته باشند.

در ادامه جلسه روسای کمیته های خانه احزاب ایران به شرح ذیل انتخاب شدند:
کمیته بانوان:فاطمه راکعی
کمیته حقوقی:سیدمحمدحسینی
کمیته مالی و پشتیبانی:محمدباقرنیشابوری
کمیته نظارت برانتخابات:بهنود نادری
کمیته آموزش:فرج کمیجانی
کمیته اطلاع رسانی:مهدی جولایی
کمیته روابط بین الملل:مصطفی کواکبیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار