معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

وجود 808 مدرسه زیر حدنصاب 100 نفر در استان

ساری (پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از وجود 808 مدرسه زیر حد نصاب 100 نفر در سطح استان مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
وجود 808 مدرسه زیر حدنصاب 100 نفر در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علی دهقان» در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش مازندران که با حضور مجازی شورای معاونین شهرستان ها و مناطق استان برگزار شد رویکرد آموزش و پرورش را به سمت بازگشایی حضوری ولی به صورت آرام و کم دغدغه اعلام کرده و گفت: مدارس زیر 100 نفر در سطح کشور به احتمال قوی به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد و ما نیز 808 مدرسه زیر حدنصاب 100 نفر در سطح استان داریم.

وی تأکید کرد: تمام رویکردها در بازگشایی مدارس باید حول محور شعار پروژه مهر استان انجام پذیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به شش سیاست کلان پروژه مهر ۱۴۰۰ به منظور بازگشایی هر چه باشکوه تر مدارس اظهار کرد: مدرسه بانشاط، فرصت‌های برابر آموزشی، توسعه مشارکت های همه جانبه، ارتقای توانمندسازی نیروی انسانی با تمرکز بر مدیران، برنامه محوری و تمرکز زدایی و سلامت و بهداشت از جمله سیاست های شش گانه آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس است.

دهقان تصریح کرد: بهبود وضعیت فیزیکی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، اطمینان از کفایت امکانات، اطمینان از تامین پروتکل های بهداشتی، ساماندهی دانش آموزان و توجه به ابعاد ترویجی تبلیغی و اطلاع رسانی پیرامون بازگشایی مدارس از جمله محورهای مورد انتظار از شهرستان‌ها و مناطق در اجرای پروژه مهر ۱۴۰۰است.

وی افزود: اجرای نظام راهبری مدیریت مدرسه محور، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی فضا و تجهیزات، هدایت تحصیلی و توسعه متوازن، اجرا و پیگیری شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد)، فرایند انتخاب و انتصاب مدیران برابر سامانه، اجرای فرآیند ثبت نام دانش آموزان در سامانه های پادا و سیدا، بهداشت مدارس با اولویت تهیه مواد ضدعفونی، سرویس های بهداشتی، آبخوری و کلاس‌های درس و اجرایی نمودن برنامه سالانه مدارس ازبرنامه‌های ویژه پروژه مهر تا پایان شهریور ۱۴۰۰است.

این مقام مسئول ادامه داد: تمهید مقدمات و پیگیری ساماندهی سرویس مدارس، شاداب سازی مدارس و سازماندهی فضا و تجهیزات ویژه هنرستانها، ثبت و سفارش کتب درسی، آموزش دوره ضمن خدمت با اولویت سواد رسانه‌ای، پیگیری پروژه های آماده به تحویل، پیگیری امور مربوط به مدارس استثنایی، تهیه اطلس آموزشی برنامه ریزی و تمرین مقدمات جهت تهیه ابزار هوشمند، برنامه‌ریزی مناسب برای بازگشایی باشکوه مدارس و پیگیری در تشکیل شورای معلمان قبل از شروع سال تحصیلی از دیگر برنامه های اولویت دار در پروژه مهر ۱۴۰۰است.

دهقان از وجود ۱۴۶پروژه نیمه تمام در استان خبر داده و گفت: این تعداد پروژه در قالب ۷۳۱کلاس درس تعریف شده است که 36 مورد از آنها با هزینه ای بالغ بر 1800 میلیارد ریال تا مهر ۱۴۰۰ در قالب۱۸۳کلاس درس و ۳۴هزار و ۶۱۱مترمربع زیربنا تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در خصوص ثبت نام دانش آموزان استان تا این لحظه اظهار کرد: 97.63درصد از دانش آموزان ابتدایی و 88.78درصد از دانش آموزان متوسطه اول و 73.56درصد از دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان تاکنون از طریق سامانه‌های پادا و سیدا ثبت نام شان نهایی شد. به عبارتی تعداد ۴۶۹هزار و ۶۰۷دانش آموز مازندرانی در سامانه سیدا ثبت نام کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمرکز و عنایت ویژه برای مدارس آسیب‌پذیر حاشیه شهر و توجه جدی به آموزش خانواده جهت مشارکت در امر یاددهی و یادگیری و جریان تعلیم و تربیت در بازگشایی مدارس بسیار حائز اهمیت بوده و مد نظر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار