بررسی کودک و حریم خصوصی در رادیو

تهران (پانا) - برنامه «کودک من» با محوریت پاسخگویی سئوالات و دغدغه های والدین روانه آنتن رادیو سلامت می شود و روز چهارشنبه 17 شهریور ماه موضوع کودک و حریم خصوصی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی کودک و حریم خصوصی در رادیو

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه «کودک من» در این باره می گوید: در برنامه «کودک من» روز چهارشنبه 17 شهریور ماه موضوع کودک و حریم خصوصی را مورد بررسی قرار می دهیم. دکتر سایناز مودت روانشناس تخصصی کودکان و نوجوانان در این باره صحبت خواهد کرد و پاسخگوی سئوالات والدین است. در برنامه روز چهارشنبه به والدین آموزش می دهیم که چطور به بچه ها حریم خصوصی را آموزش بدهند تا بچه ها یاد بگیرند چطور به غریبه ها اجازه ندهند وارد حریم خصوصی شان شوند و هم اینکه وقتی والدین مشغول صحبت هستند یا در اتاق شان حضور دارند، بچه ها بدانند که نباید وارد حریم خصوصی پدر و مادرها شوند. والدین با این آموزش می توانند به استقلال و امنیت کودک شان توجه کنند. متاسفانه گاهی شاهد هستیم والدین، کودکان شان را دارای شخصیت مستقل به شمار نمی‌آورند به جای او مسئولیت ها و حتی فکر و اندیشه را به عهده می گیرند و همین باعث می شود بچه ها به استقلال نرسند. بنابراین ما در برنامه با حضور کارشناس به بررسی این موضوع می پردازیم.
برنامه «کودک من» از تولیدات گروه بهداشت روان رادیو سلامت است که با مشاوره لعیا باستانی مدیر گروه روانه آنتن می‌شود. پدر و ماردهایی که دوست دارند کودکان شاد، سالم و با نشاط داشته باشند می توانند شنونده برنامه باشند. این برنامه پاسخگوی سئوالات و دغدغه های والدین است. به گفته تهیه کننده، تلاش شده در قالب برنامه کودک من به موضوعات مختلف در حوزه بهداشت روان کودک پرداخت شود و اطلاعاتی در خصوص نحوه رفتار با کودک، آموزش سبک زندگی و مهارتهای ده گانه در اختیار والدین قرار داده شود.
محورهای برنامه شامل آموزش مهارت هایی در حوزه های خودآگاهی، همدلی، روابط بین فرد، ارتباط موثر، مقابله با استرس، مدیریت هیجان، حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر خلاق، تفکر نقادانه و .. است. همچنین موضوعاتی همچون چگونه کودک با نشاطی داشته باشیم، آموزش عذرخواهی به کودک، افزایش اعتماد به نفس به کودک، نحوه تشویق کودک برای غذاخوردن و آموزش قوانین مختلف به کودک را مورد بررسی قرار می دهیم. این برنامه تلاش می کند به والدین مناسب ترین نحوه رفتار با کودک را انتقال دهد.
مخاطبان می توانند اگر سوالی دارند درزمان پخش برنامه به این شماره 30000102 پیامک بدهند. برنامه کودک من روزهای چهارشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار