دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شرق استان تهران

تهران (پانا) - در پی گشت و پایش ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان های فیروزکوه و دماوند، ۲ گروه شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات این شهرستان ها دستگیر و لاشه دو راس قوچ و یک راس کل وحشی کشف و ضبط شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری شکارچیان غیر مجاز در شرق استان تهران

به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، داریوش فرخی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در تشریح این خبر با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت شهرستان فیروزکوه مستقر در سرمحیط بانی انزها روز گذشته حین گشت و کنترل مناطق در ارتفاعات مقصود آباد واقع در منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده، یک گروه شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار غیر مجاز یک راس کل وحشی کرده بودند را دستگیر کردند، افزود: از متخلفان علاوه بر لاشه یک راس کل وحشی، تعداد یک قبضه اسلحه کمرشکن و 7 تیر فشنگ سلاح مربوطه نیز کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده و پرداخت 250 میلیون ریال ضرروزیان ناشی از خسارت وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.
همچنین محمد فریدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شبانه ۳ شکارچی غیر مجاز در دره منتهی به «ساران» خبر داد و اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت و کنترل منطقه، یک گروه شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات پلنگ دره بوآدره در نیمه شب شناسایی و دستگیر کردند.
وی در ادامه به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کالیبر ۲۷۰ و لاشه ۲ رأس قوچ وحشی اشاره داشت و گفت: متخلفان به مرجع قضائی معرفی شده اند، و بر اساس قانون «شکار و صید» میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ۵۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است که قسمتی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست وصول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار