جزئیات مراسم تشییع پیکر جهانگیر نظام‌العلما

تهران (پانا) - پیکر جهانگیر نظام‌العلما، خوشنویس و از پیشکسوتان عرصه مطبوعات روز شنبه (سیزدهم شهریور) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات مراسم تشییع پیکر جهانگیر نظام‌العلما

به گزارش روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم تشییع پیکر جهانگیر نظام‌العلما، هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی روز شنبه (سیزدهم شهریور) ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

نظام‌العلما در ۲۴ اسفند ۱۳۱۴ در تهران متولد شد. در دبیرستان دارالفنون تحصیل کرد و عشق به خوشنویسی او را به هنرستان کمال‌الملک کشاند و این هنر را به طور حرفه‌ای دنبال کرد و شاگردان بسیاری را هم آموزش داد. او از موسسان انجمن خوشنویسان ایران بود و هفت دوره هم عضو شورای عالی این تشکل هنری بود.

او در چندین نمایشگاه خوشنویسی در داخل و خارج از کشور، آثارش را به نمایش گذاشته و نشان درجه یک هنری را هم دریافت کرده بود.

نظام‌العلما، در کنار خوشنویسی، در عرصه مطبوعات هم فعال بود و سابقه کار در دو روزنامه اطلاعات و کیهان را هم داشت. لوگو روزنامه اطلاعات که هنوز از آن استفاده می‌شود، از یادگارهای او به شمار می‌آید.

نظام‌العلما که از مدتی پیش به بیماری فراموشی دچار شده بود، شب گذشته (چهارشنبه ۱۰ شهریور)، در خانه‌اش در کوی نویسندگان تهران، چشم از جهان فروبست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار