مهین منافی : تربیت دانش‌آموزان به‌عنوان همیاران محیط زیست رویکرد مهم آموزش و پرورش است

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تاکید کرد تربیت دانش‌آموزان به عنوان همیاران محیط زیست رویکرد مهم آموزش و پرروش است.

کد مطلب: ۱۲۱۱۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مهین منافی : تربیت دانش‌آموزان به‌عنوان همیاران محیط زیست رویکرد مهم آموزش و پرورش است

مهین منافی در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: آموزش پایه ای حفاظت از محیط زیست در مدرسه و توسط آموزش و پرورش محقق می شود و آموزش چگونگی ارتباط انسان و محیط زیست در شرایط کنونی یک ضرورت‌ است.

وی گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش زیست محیطی دانش آموزان که بر اساس تعامل و همکاری فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، تألیف کتابی مستقل با عنوان "انسان و محیط زیست" با هدف پرورش نسلی آگاه،مسئولیت پذیر، فعال و امیدوار به آینده است که برای نخستین بار از مهر ماه(سال‌تحصیلی 97-96) در تمامی رشته‌های پایه یازدهم تدریس آن آغاز شد.

وی با اذعان به اینکه تدریس کتاب انسان و محیط زیست در پایه یازدهم تمامی رشته ها در دستور کار قرار دارد؛ ادامه داد: تربیت دانش آموزان به عنوان همیاران محیط زیست رویکرد مهم آموزش و پرروش است.

منافی، مخاطبان گسترده آموزش و پرورش را بهترین بستر برای فرهنگسازی دانست و افزود: استفاده درست از منابع محیطی نیاز به آموزش دارد و آموزش و پرورش با همکاری اداره کل محیط زیست استان در این راستا گام بر می دارد.

«مهران نظری» مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه پایه هر نوع فرهنگسازی از آموزش و پرورش آغاز می شود؛ گفت: درس انسان و محیط زیست یک اقدام شایسته در فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست است که با همکاری آموزش و پرورش و محیط زیست منجر به فرهنگسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این آموزش‌ها، ایجاد حساسیت و احساس مسوولیت نسبت به محیط زیست است.

نظری تاکید کرد: در استان آذربایجان غربی، فرهنگسازی در خصوص لزوم احیای دریاچه ارومیه از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است سرگروه‌های درس جغرافیا، زیست شناسی و زمین شناسی استان در این جلسه بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار