معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

تنها واکسن‌هایی که به‌عنوان دز دوم در آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شوند، سینوفارم و برکت است

تبریز(پانا)- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که با وجود قول‌های مساعد وزارت بهداشت و دولت در روزهای اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، تاکید کرد اکنون تنها دز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در استان تزریق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۱۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تنها واکسن‌هایی که به‌عنوان دز دوم در آذربایجان‌شرقی تزریق می‌شوند، سینوفارم و برکت است

عباسعلی درستی یکشنبه شب، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: هنوز دز دوم واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

وی متذکر شد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان اما روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

درستی با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی استان، افزود: متاسفانه از روز گذشته، دو شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهرهای قرمز استان اضافه شده‌ و در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهرهای قرمز و حدود سه الی چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

درستی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و این امر فعلا با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار