۲۲۱ طرح عمرانی و اقتصادی برای هفته دولت در استان اردبیل آماده افتتاح است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل خبر داد ۲۲۱ طرح عمرانی و اقتصادی برای هفته دولت در استان آماده افتتاح است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۲۱ طرح عمرانی و اقتصادی برای هفته دولت در استان اردبیل آماده افتتاح است

اکبر بهنام جو،استاندار اردبیل در گفت و گوی ویژه خبری با صداو سیمای مرکز اردبیل افزود: این طرح ها شامل ۵۶ طرح اقتصادی و تولیدی با ۷۷۵ میلیارد تومان و ۱۶۵ طرح عمرانی با حدود سه هزار میلیارد تومان است.

او بیان کرد: با اینکه طرح های مختلف اقتصادی و عمرانی از چند ماه اخیر در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده، این طرح های آماده افتتاح نیز به صورت مجازی در هفته دولت بهره برداری می‌شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: این طرح ها در در زمینه های مختلف بوده و در آینده نزدیک با فروکش شدن کرونا با حضور مسئولان ملی رسما به بهره برداری می رسد.

بهنام جو پروژه های زیرساختی از جمله چهار خطه کردن راههای استان را از جمله طرح های آماده افتتاح در هفته دولت عنوان کرد و گفت: در این هفته ۲۰ کیلومتر از اجرای چهار خطه راه‌های استان به بهره برداری می رسد.

او بیان کرد: چهار سال پیش ۵۰ کیلومتر بیشتر راه چهار خطه در استان نداشتیم که در این چند سال اخیر با همکاری مسوولان و نمایندگان در کل استان میزان راه های چهار خطه به ۱۸۵ کیلومتر رسیده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بر اساس وعده اجرای ۶۰ کیلومتر راه چهار خطه در استان که به مردم داده شده، ۲۰ کیلومتر در هفته دولت و ۴۰ کیلومتر بعدی تا پایان سال عملیاتی می شود.

بهنام جو به روند اجرای راه آهن اردبیل _ میانه اشاره کرد و گفت: راه آهن از لحاظ زیرسازی بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارد و روسازی بیش از ۷۰ کیلومتر از ۱۷۳ کیلومتر انجام شده است.

او بیان کرد: تورم بازار موجب کندی در روند اجرای راه آهن شده و ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این پروزه تکمیل شود.

استاندار اردبیل به بروز برخی مسائل پیمانکاری در بروز کندی روند اجرای راه آهن اشاره کرد و از آمادگی دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه شد.

بهنام جو اظهار کرد: تمام تلاش مسوولان در سالجاری برای تکمیل این پروژه معطوف است و مصمم هستیم که پروژه راه آهن جمع شود.

او با ارائه گزارشی از اجرای زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی گفت: جاده دسترسی تمام شده و برق، آب، فیبر نوری و مخابرات با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گداری انجام شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: زیرساخت های داخل منطقه ویژه نیز تا ۲۰ روز دیگر تکمیل و برای سرمایه گذاری مهیا می شود.

بهنام جو بیان کرد: در این منطقه سرمایه گذاری برای تولید محصولات صادرات محور انجام می شود که اجرای کارخانه کریستال با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در فاز اول از جمله این واحدها است.

او در ادامه به پیگیری برخورداری استان از مزیت مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: دولت کارهای مطالعاتی را در این خصوص انجام می دهد و نقطه شروع منطقه به دلیل وجود گمرک از بیله سوار خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: نقطه آغازین این منطقه هر نقطه باشد، نباید نگران بود، چون در آینده امکان افزایش سطح خواهد داشت.

بهنام جو تصریح کرد: ویروس دلتای کرونا قدرت شیوع بالایی دارد و همه گروه های سنی اعم از جوانان و کودکان را نیز درگیر می کند.

او با بیان اینکه از بین جوانان هم فوتی ناشی از کرونا دیده می شود، اظهار کرد: میانگین سنی فوتی ها در کرونای دلتا پایین آمده و همه باید مراقبت های لازم را با رعایت فاصله و پروتکل های بهداشتی به عمل آورند.

استاندار اردبیل ضمن گرامیداشت روز پزشک و قدردانی از تلاش های نیروهای درمان در ایام کرونایی افزود: با توجه به افزایش شمار بستری ها نیروهای درمانی و پزشکان خسته شده اند و لازم است مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیش از پیش تلاش کنند.

بهنام جو گفت: در چند ماه گذشته پزشکان با ۱۷۰ نفر بستری در بیمارستان ها مواجه بودند که این میزان با همان تعداد پزشک به ۸۷۴ نفر بیمار رسیده است و پزشکان این تعداد بیمار را تحت نظر دارند.

او تصریح کرد: روزانه هزار و ۲۰۰ نفر هم برای تزریق رمدسیور به مراکز درمانی مراجعه می کنند که این تعداد هم بر انبوه بیماران افزوده می شود.

استاندار اردبیل به اقدامات تکمیلی تجهیزات بیمارستانی برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی اشاره کرد و از افتتاح بخش ای سی یو در بیمارستان امام رضا با همکاری سپاه خبر داد.

بهنام جو ضمن قدردانی از همکاری سپاه در دوره های مختلف کرونا اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار مدیریت کرونا ازسال گدشته با ورود بسیج و سپاه فعالیت های مبارزه با کرونا انسجام یافت.

او بیان کرد: ۴۰ جلسه در ستاد فرماندهی سردار سلیمانی برگزار و اقدامات مربوط به پیگیری و قرنطینه بیماران کرونایی انجام شد.

استاندار اردبیل همکاری ارتش برای مدیریت کرونا را یادآور شد و گفت: نهاد ارزشی ارتش نیز ۷۰ تخت نقاهتگاهی دایر کرده و نیروی زمینی سپاه نیز اکیپ پرستاری و پزشکی بدای بخشی از بیمارستان ها را تامین می کند.

بهنام جو با تاکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی از سوی مردم اظهار کرد: در پیک قبلی تا نزدیک ۶۴۰ بستری رفته بودیم که امروز ۸۷۴ نفر بستری در بیمارستان ها داریم و هنوز به نقطه اوج پیک هم نرسیده ایم .

او افزود: باید مردم مراقبت بیشتری به عمل آورند تا مانند برخی استان های دیگر دچار مرگ و میر بالا نشویم.

استاندار اردبیل در ادامه کمبود واکسن و سرم را کشوری دانست و علت آن را چند برابر شدن مصرف عنوان کرد و از حل این مشکل در چند روز آینده خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار