برگزاری جلسه کمیته مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی، در پی حل ناهنجاری‌ها

تبریز(پانا) - در پی نشست تخصصی کمیته تعلیم و تربیت و مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی در راستای راهبردهای کلان فرهنگی صادره از شورای عالی انقلاب فرهنگی، این راهبردها بررسی و پنج اصل از آنان در اولویت قرار گرفته بود که این راهبردها به صورت دقیق هدف‌گذاری شدند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه کمیته مهندسی فرهنگی آذربایجان‌شرقی، در پی حل ناهنجاری‌ها

در ابتدای این جلسه معاون پرورشی مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مهندسی فرهنگی از سال ۷۳ در راستای تدوین و بررسی قرار گرفته، گفت: بعد از بررسی های لازم در سال ۹۳ ورود خاصی به این موضوع شده است که پس از آن در ۱۱ استان به عنوان پایلوت در حال برگزاری است که یکی از آن ها استان آذربایجان شرقی است و ما پنج رده از این راهبردها را انتخاب و برای هرکدام هدف گذاری و برای آن ها کمیته تخصصی برگزار کرده ایم.

وی افزود: در مهندسی فرهنگی باید از آموزه های امت اسلامی استفاده کنیم و برای موفق شدن در این امر باید پتانسیل های استان را شناخته و سطوح اول و پایانی آن را بدانیم.

وی ضمن اشاره به حساسیت موضوع مهندسی فرهنگی، گفت: به دلیل حساسیت موضوع مهندسی فرهنگی باید با دقت بسیار عمل کرده و اقدامات مناسب را اتخاذ بکنیم. مهم تر از همه باید برای پیشرفت و توسعه جوانان استان به آنها اعتماد به نفس و خودباوری تزریق کنیم

موضوع تشدید فقر فکری و جابجایی ارزش ها و ضد ارزش ها در فرهنگ عمومی با سیزده راهبرد برای جلو بردن این موضوع و انتخاب پنج عنوان در الویت برای آذربایجان شرقی در حال بررسی است که به شرح ذیل هستند:
- تقویت فضای تضارب آرا و هم اندیشی آزاد بویژه تعامل فکری نخبگان و اندیشه ورزان حوزه و دانشگاه با تاکید بر حمایت از کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی
- حمایت از فعالیت های فرهنگی میراث فرهنگی و تولیدات هنری و ادبی اقوام ایرانی حول ارزش های اسلامی بویژه مناطق مرزی مبتنی بر آمایش فرهنگی و سرزمینی
- معرفی دستاوردها و پیشرفت های کشور بویژه در عرصه های علمی و فرهنگی آثار فعالیت و نوآوری دانشمندان گذشته و معاصر ایران و بزرگداشت آنها به شیوه های مختلف برای همه اقشار و اقوام
- برنامه ریزی برای بهره گیری از ابزارهای فرهنگی آموزشی و رسانه ها برای پیشگیری و مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی

-برنامه ریزی برای اصلاح نظام تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی به منظور ارتقا آگاهی ها و مهارت های اجتماعی، زندگی اجتماعی و درونی سازی آموزه های اخلاق اجتماعی و اسلام هستند.
علی اکبر رادپور رئیس گروه اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت: پنج اقدام ملی را متناسب با پنج اولویت انتخاب و اهداف های کوچک تر استانی را مشخص خواهیم کرد. این اهداف نباید در حالت شعار باقی بمانند و ما باید در زمینه اجرایی کردن این اهداف و راهبردها قوی عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار