والدین ادیب وفا فلاح پور، دانش آموز نخبۀ المپیادی:

زحمات پدر و مادر برای موفقیت فرزندان لذت‌بخش است

اصفهان (پانا)- رضا فلاح پور و زینت امامی، والدین دو دانش‌آموز نخبه هستند. ادیب وفا فلاح پور، دارندۀ مدال طلای ملی و نقرۀ جهانی المپیاد زیست‌شناسی و امیر فلاح پور، دارندۀ مدال نقرۀ کشوری المپیاد زیست‌شناسی و همچنین طلای کشوری و جهانی المپیاد سواد رسانه‌ای است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
زحمات پدر و مادر برای موفقیت فرزندان لذت‌بخش است

رضا فلاح پور، فرمانده کشتی تجاری است و به اقتضای شغلش، ماه هایی از سال را دور از خانه و خانواده سپری می‌کند. او در توضیح این شرایط و چگونگی حمایت از فرزندانش با وجود این شرایط به پانا گفت: «بچه ها از وقتی به دنیا آمدند؛ من شغلم دریانورد بود و به اقتضای شغلم می بایست در زمان های خاصی از آنان دور باشم. البته بیشتر مواقع سعی کردم که در ایام کودکی فرزندانم، بیشترین مرخصی را داشته باشم تا کنارشان باشم. موقع تفریحات و تعطیلات پیششان بودم و سعی می‌کردم بیشتر در زمانی که مدرسه می‌رفتند برای رفتن به مأموریت اقدام کنم. چون در ایام تحصیل، نیاز بچه‌ها به اینکه تفریحات متنوع داشته‌باشند، نسبت به تابستان و تعطیلات کمتر است. به این نحو، بیشترین زحمات بچه ها بر گردن مادرشان بوده‌است. بچه‌ها هم سعی می‌کردند که فضای خالی پدر را با درس خواندن پر کنند.» .

وی همچنین در پاسخ به سؤال آیا عدم دریافت حمایت کافی از والدین، می‌تواند بهانه‌ای برای دانش آموزان در توجیه عدم موفقیتشان باشد، پاسخ داد: «اینکه بعضی از دانش‌آموزان می‌گویند که مشکلات پدر و مادر مانع پیشرفت تحصیلی ما بوده است، قابل قبول نیست. به هر حال حمایت پدر و مادر تنها قسمتی از انواع حمایت‌هایی است که دانش‌آموز محصل می‌تواند داشته باشد. باقی حمایت‌ها از طرف مدرسه و صد البته از روحیه و انگیزۀ خودشان است.»
خانم امامی، مادری است که در سال تحصیلی تقریبا، تمام بار زحمات فرزندان را به دوش کشیده است. او در جواب به سؤالی در این باره توضیح داد: «برای مادرها، تلاش برای مهیا کردن فضای مناسب جهت تحصیل فرزندان زحمت نیست؛ بلکه از شیرین‌ترین کارهایی است که می‌توانند انجام بدهند و برای من هم همین گونه بوده‌است. من همیشه از فرزندان خواسته ام که اگر مشکلی یا دردی در بین راهتان قرار می‌گیرد، آن را برای خود دیوار نکنید، بلکه از آنها برای موفقیت، پلۀ ترقی بسازید؛ پله‌های ترقی را یکایک طی کنید و به اوج قلۀ موفقیتی برسید که آن را هدف خود قرار داده‌بودید. همچنین به آنها تذکر داده ام که مسیر خود را همواره با توجه، توکل و پشتکاری قوی کار خود را ادامه دهید. بنابر این، تلاش برای جبران عدم حضور پدر در سال تحصیلی و دیگر تلاش‌هایی که برای رفاه فرزندانم انجام دادم، هیچ یک برای من سخت نبوده است. تمامی مادرها زحمت می‌کشند. هم‌اکنون به فرزندم افتخار می‌کنم و خوشحالم که فرزندم، یکی از افتخارات مملکت اسلامی ما است.»

او در توصیه به دانش‌آموزان که قصد دارند در مسیر پرپیچ و خم موفقیت در المیپاد و کنکور گام بردارند، تاکید کرد: «سختی خیلی زیاد است. راه، راه دشواری است. هرکس که در این عرصه قدم می‌گذارد، چه برای کنکور و چه برای المپیاد، باید بداند که سختی‌ها می گذرد؛ این مردان سخت هستند که می‌مانند و جاودان هستند. بنابراین در سختی‌ها مقاومت کنند، توان روحی و جسمی خود را در این زمینه تقویت کنند و بدانند موقعی که به آیندۀ درخشان مدنظرشان رسیدند؛ این سختی‌ها همه به شیرینی تبدیل خواهند شد.»
خبرنگار: مهدی صادقی بصیر، علی طاهرپناه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار