افزایش مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز

تبریز(پانا)- معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در این شهر خبر داد تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز به ۱۲ مرکز افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مراکز بزرگ واکسیناسیون  در تبریز

عباسعلی درستی در یک گفت وگوی خبری گفت: طی 2 روز گذشته چهار مرکز بزرگ جدید واکسیناسیون در تبریز ایجاد شده و در طول این هفته نیز 2 تا 3 مرکز بزرگ جدید نیز اضافه می شود و امیدواریم بعد از یک هفته تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی به ۱۰ تا ۱۲ مرکز ارتقا یابد.

وی ضمن یادآوری فعالیت مراکز واکسیناسیون از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر گفت: ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در آذربایجان شرقی تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاخیر در روند تزریق دز دوم برخی واکسن ها در استان، خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز آینده دز دوم افرادی که قبلا واکسن دریافت کرده اند، تامین می شود.

درستی همچنین ضمن تشریح میانگین سنی افراد دریافت کننده واکسن، گفت: در روستاها سنین بالای ۴۰ سال، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سنین بالای ۴۵ سال و در شهرهای بزرگ سنین بالای ۴۷ سال تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی در توصیه هایی به شهروندان گفت: واکسیناسیون به معنای اتمام کرونا نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در روزهای قبل هم به کاهش ۴۵ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرده و گفته بود اگر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، میزان مرگ و میر و شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر خواهد شد.

هم اکنون تعداد بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر است که تعدادی از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار